Το δίκτυο, που είχε εξαγορασθεί από το Facebook το 2012, αντί ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων, όταν τότε το Instagram είχε μόνο 30 εκατομμύρια χρήστες, αναπτύσσεται σήμερα με ταχύτερο ρυθμό από κάθε άλλη φορά, έχοντας διπλασιάσει τους χρήστες του μέσα σε δύο χρόνια.
Το Instagram προσέθεσε πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες μέσα σε τέσσερις μόνο μήνες, έχοντας πλέον φθάσει τα 700 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Συγκριτικά, το Facebook έχει περίπου 1,9 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
Το Instagram συνεισφέρει πλέον σημαντικά στα έσοδα του Facebook, καθώς, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, αναμένεται να παρουσιάσει τζίρο 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.
Από την άλλη, το Twitter, που έως τώρα δεν έχει υπάρξει ποτέ κερδοφόρο στα 11 χρόνια ύπαρξής του, ανακοίνωσε ότι οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες του έφθασαν τα 328 εκατομμύρια, κατά 6% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι. Μέσα στο τελευταίο τρίμηνο, προστέθηκαν περισσότεροι από εννέα εκατομμύρια νέοι χρήστες.
Όμως η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση 8% στα έσοδα πρώτου τριμήνου του 2017, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 548 εκατ. δολάρια. Παρά την πτώση των εσόδων, οι μετοχές του Twitter (που είχε γίνει εισηγμένη εταιρεία το 2013) κινήθηκαν ανοδικά, επειδή οι επενδυτές χάρηκαν που αυξήθηκαν οι χρήστες του δικτύου για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.
Αλλά τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter στο πρώτο φετινό τρίμηνο φέτος, μειώθηκαν κατά 11% στα 474 εκατ. δολάρια. Η καθαρή ζημιά τριμήνου της εταιρείας έφθασε τα 62 εκατ. δολάρια, έναντι μεγαλύτερης ζημιάς 80 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο πέρυσι. Παρά την κάποια βελτίωση, το Twitter συνεχίζει να χάνει γύρω στα 700.000 δολάρια, σε κάθε μέρα λειτουργίας του.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Twitter Τζακ Ντόρσι δήλωσε αισιόδοξος ότι είναι θέμα χρόνου η εταιρεία να εμφανίσει κερδοφορία. Το θέμα είναι πόση υπομονή θα δείξουν οι επενδυτές.
Πέρυσι, το Twitter είχε αναζητήσει αγοραστή, αλλά δεν είχε καταφέρει να βρει, ενώ είχε αναγκαστεί να περικόψει περίπου 350 θέσεις απασχόλησης, σχεδόν το ένα δέκατο του προσωπικού του, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις ζημιές του.
Φανατικός χρήστης του Twitter είναι ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος στέλνει «τιτιβίσματα» (tweets) κατά μέσο όρο πέντε φορές τη μέρα, από τότε που έγινε πρόεδρος των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους αναλυτές, με τον τρόπο του, ο Αμερικανός Πρόεδρος βοηθά το Twitter να γίνει πιο γνωστό σε ακροατήρια που δεν θα είχαν δώσει σημασία, υπό άλλες συνθήκες.