
Την Πέμπτη όπως έκανα το καθιερωμένο μου scroll στο Instagram, εμφανίστηκε η παρακάτω ανάρτηση στη ροή φωτογραφιών:
Ναι ναι! Είναι ακριβώς αυτό που σκέφτεστε. Οι χορηγούμενες διαφημίσεις στο Instagram ήρθαν officially και στη χώρα μας. Σίγουρα, όλοι οι Έλληνες marketers περίμεναν αυτή τη στιγμή, καθώς το Instagram έχει αρχίσει να γίνεται ένα από τα πιο δημοφιλή social media για photo-sharing, μετρώντας καθημερινά ολοένα και περισσότερους χρήστες.
Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τα Instagram ads στο παρελθόν, αναφερόμενοι στις νέες δυνατότητες και επιλογές που προσφέρουν. Ωστόσο, κανείς μπορούσε να δει αναρτήσεις και διαφημίσεις προϊόντων ή υπηρεσιών παρά μόνο αν ακολουθούσε το προφίλ τους στο κοινωνικό δίκτυο. Από την 1η αυτού του μήνα όμως, όπως ανακοινώθηκε, είναι πλέον διαθέσιμα τα ads σε όλους τους marketers στις χώρες που είναι ήδη διαθέσιμα τα Facebook ads, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Οι marketers μπορούν να στήσουν τις Instagram καμπάνιες τους μέσω του Facebook, πιο συγκεκριμένα από τα Facebook ad management tools, από το Power Editor και από το Instagram Ads API. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως, όπως στα Facebook Ads, έτσι και στα Instagram ads μπορείς να οργανώσεις καμπάνιες με εικόνες και βίντεο χρησιμοποιώντας το Facebook targeting (δηλ. την τεχνολογία και τα δεδομένα της μητρικής εταιρίας). Οι διαφημίσεις εκείνες που θα δημιουργηθούν μέσω Facebook θα φέρουν τη δυνατότητα επίτευξης όχι μόνο brand awareness, αλλά και direct response, όπως website clicks, mobile app installs και video views.
Επομένως, τώρα δίνεται η ευκαιρία στα brands να δημιουργήσουν και να συντονίσουν ολοκληρωμένες καμπάνιες, οι οποίες θα «τρέχουν» τόσο σε Facebook όσο και σε Instagram για να φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αφού πλέον θα βρίσκουν τους χρήστες σε περισσότερα touch-points. Αξίζει δε να σημειωθεί πως το Emarketer έχει προβλέψει πως αυτό το χρόνο μόνο το ad revenue του Instagram θα φτάσει τα$595 δισ..
Ας δούμε όμως ένα παράδειγμα advertising σε Facebook και Instagram. Έχοντας επισκεφθεί πολλές φορές τη σελίδα του γνωστού brand οπτικών, Hawkers, με ακολουθούν πλέον οι διαφημίσεις τους στο Newsfeed μου. Δείτε παρακάτω τα carousel ads, όπως μου εμφανίζονται στο Facebook:
Παρακάτω, δείτε την ίδια καμπάνια όπως εξελίσσεται στο Instagram, όχι σε μορφή carousel ad, αλλά ως απλό image (sponsored) ad, το οποίο με ακολούθησε σύμφωνα με το Facebook targeting:
Κάνοντας κλικ πάνω σε αυτό το ad, άνοιγε σε νέο παράθυρο το site του brand, όπου εξελισσόταν ο διαγωνισμός του με τη μορφή ενός count down. Ουσιαστικά, το brand σου έδινε ένα κωδικό που ίσχυε μόνο για τις επόμενες 6 ώρες και ο οποίος σου προσέφερε 40% έκπτωση για να προβείς σε αγορά. Σε ενημέρωνε επίσης ότι μετά το πέρας των 6 ωρών θα ισχύει μικρότερη έκπτωση.