Δευτέρα 09 Σεπτεμβρίου 2024 -

Έρχεται το τούνελ που θα περνάει μέσα από τους πάγους -Πού κατασκευάζεται το έργο μαμούθ των 16 χιλιομέτρων



Μέσα από παγετώνα θα διέρχεται ένα οδικό τούνελ, η κατασκευή του οποίου συγκαταλέγεται στα πιο απαιτητικά έργα παγκοσμίως.

Τούνελ που θα «τρυπάει» παγετώνα ετοιμάζεται για πρώτη φορά στην Κίνα, με το εγχώριας κατασκευής μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών να έχει πιάσει ήδη δουλειά, από τις αρχές του Ιουλίου.

Το τούνελ θα έχει μήκος 15,7 χλμ. και θα διαπερνά ένα στρώμα πάγου με πάχος 2,4 χιλιόμετρα. Η «Σήραγγα του Παγετώνα», όπως είναι το προσωνύμιο του τούνελ, θα αποτελέσει τμήμα του αυτοκινητοδρόμου G219 στα δυτικά της Κίνας και, από το 2027, όταν και ολοκληρωθεί, αναμένεται να διευκολύνει την κυκλοφορία μεταξύ των πόλεων Zhaosu και Wensu στο βόρειο και νότιο τμήμα της επαρχίας Xinjiang, συρρικνώνοντας την απόσταση από τα 1.710 χλμ. σήμερα σε μόλις 500 χλμ.

wensu μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών

Ειδικότερα, η πόλη βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της Κίνας, στα σύνορα με την Κιργιζία, ενώ το Zhaosu βρίσκεται βορειοανατολικά του Wensu στα σύνορα με το Καζακστάν.

Σύμφωνα με τη South China Morning Post, το εν λόγω πρότζεκτ αποτελεί τμήμα ενός μεγάλου σχεδίου για τη σύνδεση του βόρειου και νότιου Xinjiang, ώστε να ενισχυθεί το εμπόριο και ο τουρισμός, αλλά και να βελτιωθεί η οδική σύνδεση με το Θιβέτ, την Κεντρική Ασία, την Ινδία και τη Ρωσία.

Για τη διάνοιξη του τούνελ χρησιμοποιείται ένα εγχώριας κατασκευής μηχάνημα TBM υπό την ονομασία “Wensu”, το οποίο διακρίνεται για την προηγμένη τεχνολογία του και έχει βάρος 1.800 τόνους, μήκος 235 μ. και διάμετρο 8,8 μ.

Σύμφωνα με κινεζικά ειδησεογραφικά Μέσα, ο εργολάβος καλείται να φέρει εις πέρας ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρότζεκτ, δεδομένων των ιδιαίτερα δύσκολων γεωλογικών συνθηκών.

Η περιοχή του παγετώνα καλύπτεται με χιόνι και πάγο όλο το χρόνο, με μέσες θερμοκρασίες τον χειμώνα στους -20 βαθμούς Κελσίου, ενώ περίπου στο 82% της διαδρομής που θα εκτελέσει ο «μετροπόντικας» ενέχει ο κίνδυνος κατολισθήσεων βράχων, κάτι που κατέστησε επιτακτική την ενσωμάτωση στο TBM προηγμένων αισθητήρων προειδοποίησης.

Δεδομένης της δυσκολίας του έργου, προκύπτει το ερώτημα για ποιο λόγο να το αναλάβει κανείς, απορρίπτοντας την ιδέα μιας παρακαμπτήριας οδού. Σύμφωνα, ωστόσο, με ξένα ΜΜΕ, η Κίνα θεωρεί ότι η υλοποίηση ιδιαίτερα απαιτητικών πρότζεκτ θα της επιτρέψουν να καταγράψει περαιτέρω πρόοδο στον τομέα της τεχνολογίας και της επιστήμης, αλλά και να διαφημίσεο το μηχάνημα TBM που κατασκεύασε.