Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 -

Αυτά είναι τα λάθη στην οδήγηση που «σκοτώνουν» το κιβώτιο ταχυτήτων



Τα λάθη που κάνουμε ως οδηγοί όταν χειριζόμαστε το κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί να μας κοστίσουν πολύ ακριβά.

Εκτός και αν πρόκειται για εκ κατασκευής αστοχία, οι μεγαλύτερες βλάβες που μπορεί να παρουσιάσει ένα κιβώτιο ταχυτήτων οφείλονται συνήθως σε λάθη που κάνει ο οδηγός όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Ας δούμε αυτά που μπορεί να μας στοιχίσουν ακριβά και πρέπει να αποφεύγουμε όσο μπορούμε περισσότερο.

Μια κακή συνήθεια που κάνουμε όλοι οι οδηγοί, τις περισσότερες φορές χωρίς να το συνειδητοποιούμε είναι να οδηγούμε και να ξεκουράζουμε το δεξί μας χέρι πάνω στον επιλογέα των ταχυτήτων.

Αυτό πρέπει να αποφεύγεται γιατί δημιουργεί πίεση στις φουρκέτες του κιβωτίου που επιταχύνει τη φθορά τους.

Το λάθος που δεν καταλαβαίνουμε συνήθως ότι κάνουμε αφορά τη σωστή χρήση του αριστερού πεντάλ. Για να προχωρήσουμε σε αλλαγή σχέσης στο χειροκίνητο κιβώτιο, πρέπει πρώτα να διασφαλίσουμε ότι έχουμε πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη μέχρι το τέλος, κάτι που πολλές φορές δεν γίνεται.

Οι «καρφωτές» ή «βεβιασμένες» ταχύτητες είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του σασμάν, μιας και φθείρουν τα γρανάζια.

Ένα ακόμη κοινό λάθος που επηρεάζει αρνητικά τη διάρκεια ζωής του συμπλέκτη είναι να οδηγούμε και να έχουμε το αριστερό πόδι μας πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη, κάτι που συνήθως γίνεται όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες στο αστικό περιβάλλον.

Τις περισσότερες φορές δεν καταλαβαίνουμε ότι έχουμε αποσυμπλέξει ελαφρώς και αυτό οδηγεί σε πρόωρη φθορά των δίσκων.

Επίσης κατά την κίνηση στην πόλη, ειδικά τις ώρες αιχμής, ένα ακόμη λάθος είναι να περιμένουμε σταματημένοι με ταχύτητα στο κιβώτιο και το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Σε αυτή την περίπτωση εκτός από τη φθορά -αν το πεντάλ δεν είναι πατημένο μέχρι το τέρμα- υπάρχει και ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος, αν για παράδειγμα γλιστρήσει το πόδι μας από το πεντάλ.

Αναφορικά με το αυτόματο κιβώτιο τα λάθη που γίνονται και μπορούν να οδηγήσουν σε κάποια βλάβη είναι σημαντικά λιγότερα κυρίως γιατί ο οδηγός συνήθως έχει μηδενική συμμετοχή στη διαδικασία αλλαγής των σχέσεων.

Υπάρχουν όμως και εδώ πράγματα που πρέπει να αποφεύγουμε, ακόμη και αν είμαστε απλά περίεργοι, ώστε να μειώσουμε την πιθανότητα βλάβης που μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ.

Αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε ποτέ είναι να επιλέξουμε «D» και να ξεκινήσουμε άμεσα έπειτα από όπισθεν χωρίς το αυτοκίνητο να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως.