Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024 -

Εφυγε από την ζωή ο Τζόνι Χάλιντεϊ, ο Γάλλος «Έλβις Πρίσλεϊ»



Πέθανε σε ηλικία 74 ετών από επιπλοκές του καρκίνου στον πνεύμονα από τον οποίο έπασχε εδώ και χρόνια ο Τζόνι Χάλιντεϊ, το για πολλούς πιο λαμπερό αστέρι της γαλλικής ροκ.

«Ο Τζόνι Χάλιντεϊ έφυγε. Γράφω αυτές τις λέξεις χωρίς να τις πιστεύω. Κι όμως είναι αλήθεια. Ο άνδρας μου δεν υπάρχει πια. Μας άφησε απόψε όπως έζησε όλη του τη ζωή, με θάρρος και αξιοπρέπεια», έγραψε η σύντροφός του, Λετίσια, στην ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Ο Τζόνι Χάλιντεϊ  - ή Ζαν-Φιλίπ Σμετ, όπως ήταν το πραγματικό όνομα του τραγουδιστή - έζησε μια πολυτάραχη ζωή. Γεννημένος την 15η Ιουνίου 1943, είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει το 1966, είχε καταρρεύσει επί σκηνής το 1986, είχε παντρευτεί πέντε φορές, τις δύο την ίδια γυναίκα, την κόρη ενός από τους πιο παλιούς του φίλους, που είχε γράψει αρκετά από τα τραγούδια του. 

Στα 57 χρόνια της καριέρας του, ο Χάλιντεϊ, ο οποίος ήταν  γνωστός και με το παρατσούκλι ο Γάλλος «Έλβις Πρίσλεϊ», πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια δίσκους και υπήρξε το «είδωλο των νέων» στη Γαλλία, διαπερνώντας εποχές και μουσικά στιλ, από το ροκ εν ρολ μέχρι τη βαριετέ, από τη ροκ ως τα μπλουζ.

«Ως την τελευταία στιγμή αντιμετώπισε με ψηλά το κεφάλι αυτή την ασθένεια που τον κατέτρωγε εδώ και μήνες, δίνοντάς μας σπάνια μαθήματα ζωής», ανέφερε στην ανακοίνωσή της η Λετισιά Χάλιντεϊ.

Όπως έγραψε κάποτε ένας φίλος του ο Χάλιντεϊ ήταν «ο Βίκτορ Ουγκό του ρυθμού. Αν πεθάνει, η Γαλλία σταματάει».

Το σήμα κατατεθέν του ήταν οι παραστάσεις που έδινε στη σκηνή. Συνολικά έκανε 50 περιοδείες και τραγούδησε μπροστά σε 28 εκατομμύρια θεατών. Οι παραστάσεις του περιελάμβαναν φλογες, καπνούς ή πτώσεις από ελικόπτερο. Ήταν τόσο διάσημος στη Γαλλία που κάποτε ο μεγάλος Τζίμι Χέντριξ έπαιξε κιθάρα γι' αυτόν.

«Υπάρχει κάτι από τον Τζόνι μέσα σε όλους μας», ανέφερε σε μια ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της συζύγου του Τζόνι Χαλιντέι η γαλλική προεδρία, προσθέτοντας ότι «δεν θα τον ξεχάσουμε ποτέ», ειδικά «τις ερμηνείες του».