Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 -

Τι «μαγειρεύει» η Airbnb – Τα σχέδια πέρα από τη βραχυχρόνια μίσθωση



Δεν είναι μυστικό ότι η βραχυχρόνια μίσθωση, της οποίας ηγείται παγκοσμίως η Airbnb ανθίζει, παρά τις προσπάθειες πολλών πόλεων και κρατών να την περιορίσουν. Η αναφορά αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της  εταιρείας έδειξε ότι  συνεχίζει να αναπτύσσεται, και ότι το 2025 θα είναι η χρονιά που θα εισέλθει σε μια νέα επιχείρηση.

 

Η πλατφόρμα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης αύξησε τα έσοδα και τις κρατήσεις κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, ανέφερε μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου την Πέμπτη. Τα στελέχη δήλωσαν ότι ευθυγραμμίζουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη με το πρόγραμμα που φιλοξενεί από κοινού και μια επέκταση πέρα ​​από τα καταλύματα. Αλλά η αναφορά αποτελεσμάτων ανέδειξε ορισμένα σηματικά θέματα για την Airbnb.

Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου της Airbnb αυξήθηκαν παρά το αργό ξεκίνημα

Τα έσοδα της Airbnb για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 10% στα 3,73 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Reuters ανέμεναν έσοδα 3,72 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα κέρδη ανά μετοχή ύψους 2,13 δολαρίων ήταν οριακά μικρότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 2,14 δολάρια.

Οι κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 8% στα 122,8 εκατομμύρια σε ετήσια βάση. Οι κρατήσεις ήταν αργές στις αρχές του τριμήνου, αλλά αυξήθηκαν αργότερα, δήλωσε ο CEO Μπράιαν Τσέσκι στην παρουσίαση αποτελεσμάτων της Πέμπτης.

Οι μετοχές της Airbnb σημείωσαν πτώση 4% στα $141,55  κατά τις συναλλαγές εκτός ωραρίου την Πέμπτη.

Οι συν-οικοδεσπότες

Τον Οκτώβριο, η Airbnb άρχισε να προσφέρει στους οικοδεσπότες την υπηρεσία συνοικοδεσποτών ή άτομα που μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση μιας ιδιοκτησίας που είναι καταχωρισμένη στο Airbnb. Η εταιρεία εγκαινίασε το δίκτυο που φιλοξενεί από κοινού με περίπου 10.000 άτομα που έχουν εγγραφεί για το ρόλο σε 10 χώρες, είπε ο Τσέσκι.

 

Ο στόχος, όπως είπε ο Τσέσκι, είναι να καταστήσει τη φιλοξενία στο Airbnb πιο εύκολη και να προσελκύσει περισσότερους οικοδεσπότες και ακίνητα στην πλατφόρμα. Ενώ πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται να καταχωρήσουν τα ακίνητά τους στο Airbnb, πολλοί δεν θέλουν να αφιερώσουν χρόνο στη διαχείριση του ακινήτου, είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

«Γι’ αυτό αναρωτηθήκαμε, τι θα γινόταν αν μπορούσαμε να ταιριάξουμε ανθρώπους με σπίτια οι οποίοι όμως δεν έχουν χρόνο με άτομα που έχουν επιπλέον χρόνο, αλλά δεν έχουν σπίτια» είπε ο Τσέσκι.

«Αυτό θα ξεκλείδωσε όχι μόνο περισσότερη προσφορά τα επόμενα χρόνια, αλλά και εκατομμύρια νέες καταχωρίσεις», πρόσθεσε ο Τσέσκι.

Σχέδια για βοηθό ΑΙ

Η Airbnb λανσάρει έναν βοηθό συνομιλίας AI που μπορεί να απαντήσει σε βασικές ερωτήσεις, είπε επίσης ο Τσέσκι. Ωστόσο, η εταιρεία βλέπει ευκαιρίες για την τεχνητή νοημοσύνη να κάνει πολλά περισσότερα, είπε.

Ο Τσέσκι είπε ότι οι μελλοντικές εκδόσεις του πράκτορα συνομιλίας θα προσφέρουν εξατομικευμένες επιλογές με βάση τις κρατήσεις των χρηστών. Το αποτέλεσμα θα είναι ένας βοηθός τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να δει την επερχόμενη κράτησή σας και να την ακυρώσει ή να την κάνει εκ νέου κράτηση για εσάς.

Τελικά, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να αναλάβει τα περισσότερα ερωτήματα πελατών αντί για τους παραδοσιακούς πράκτορες υποστήριξης πελατών, είπε ο Τσέσκι.

«Πιστεύουμε ότι, στο μέλλον, τη συντριπτική πλειονότητα των συνομιλιών μας θατη διαχειρίζεται απευθείας ο βοηθός ΑΙ», ανέφερε.

Πέρα ​​από τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις το 2025

Η Airbnb γνωστοποίησε ότι θα λειτουργήσει μια νέα επιχείρηση το επόμενο έτος, αν και δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες.

«Θα παραμείνουμε προσηλωμένοι στην επιτάχυνση της ανάπτυξης ενώ προετοιμαζόμαστε για το επόμενο κεφάλαιο της Airbnb, το οποίο θα μας οδηγήσει πέρα ​​από τα καταλύματα», ανέφερε το δελτίο Τύπου. «Θα δείτε περισσότερα για αυτό τον επόμενο χρόνο».

Ο Τσέσκι επίσης είπε λακωνικά ότι η επέκταση της Airbnb θα ξεκινήσει «με τους πλησιέστερους τομείς γύρω από τα ταξίδια» πριν προχωρήσει «πολύ πέρα ​​από τα ταξίδια» την επόμενη δεκαετία.

Ο ίδιος συνέκρινε την επέκταση με την Amazon που αναπτύχθηκε πέρα ​​από τις δραστηριότητές πώλησης βιβλίων προσθέτοντας CD, DVD και άλλα καταναλωτικά προϊόντα στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

«Αυτό που περιμένω είναι, κάθε χρόνο τώρα για τα επόμενα χρόνια, να ξεκινήσουμε μία – δύο νέες επιχειρήσεις που θα παράγουν σταδιακά ένα δισεκατομμύριο δολάρια ή περισσότερα έσοδα το χρόνο», είπε.