Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024 -

ΕΕ: Eπιβολή δασμών ως και 35% από σήμερα στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα



Η Ευρωπαϊκή Ένωση ολοκλήρωσε την έρευνά της κατά των επιδοτήσεων την Τρίτη 29 Οκτωβρίου επιβάλλοντας οριστικούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα για περίοδο πέντε ετών.

Όπως αποκαλύφθηκε προηγουμένως, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αλυσίδα αξίας BEV στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις που προκαλεί κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Ως εκ τούτου, οι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ από σήμερα 30 Οκτωβρίου, καθώς εχθές έγινε η δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Συγκεκριμένα, οι αντισταθμιστικοί δασμοί επί της αξίας CIF θα είναι 17,0% για αυτοκίνητα του ομίλου BYD, 28,8% για αυτοκίνητα του ομίλου GEELY, και 35,3% για αυτοκίνητα του ομίλου SAIC. Μετά από αίτημα για ατομική επανεξέταση, η Tesla θα επιβαρυνθεί με δασμό 7,8%. Ορισμένες εταιρίες που αναφέρονται στο παράρτημα του Κανονισμού θα πληρώνουν δασμούς εισαγωγής στην ΕΕ 20,7% και όσες δεν κατονομάζονται θα πληρώνουν 35,3%.

Ολόκληρος ο Κανονισμός 2024/2754, στα ελληνικά εδώ:

Ευρωπαϊκή Ένωση και Κίνα συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις για την επίτευξη πιθανής συμφωνίας σχετικά με τη δέσμευση με τους εξαγωγείς, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι ζημιές που εντόπισε η ΕΕ. Η δυνατότητα καθορισμού ελάχιστης τιμής ( «δέσμευση τιμών» ) κάτω από την οποία θα απαγορευόταν στις κινεζικές εταιρείες να εμπορεύονται τα οχήματά τους στην Ευρώπη είναι ένας τρόπος που αναφέρεται.

Ευρωπαϊκές πηγές εκτιμούν πως οι κινεζικές προτάσεις εξακολουθούν να είναι « ανεπαρκείς », παρά την πρόοδο που διαπιστώνεται στις συζητήσεις.

Στόχος της ΕΕ είναι να αποκατασταθεί ο “θεμιτός ανταγωνισμός”, προκειμένου να βοηθηθούν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να γίνουν ξανά ανταγωνιστικές και να προχωρήσουν στην οικολογική μετάβαση. Το λόμπι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιεί πάντως ότι η απόφαση επιβολής υψηλών αντισταθμιστικών δασμών κινδυνεύει να οδηγήσει σε ευρύτερη « εμπορική σύγκρουση » της ΕΕ με την Κίνα.

Η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Σλοβενία ​​και η Μάλτα καταψήφισαν τους προτεινόμενους φόρους στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ σε μεγάλο βαθμό απέτυχαν να συγκεντρώσουν την απαραίτητη πλειοψηφία για την απόρριψή τους.

Ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επίτροπος Εμπορίου δήλωσε “Η ΕΕ παραμένει ο παγκόσμιος πρωταθλητής για ανοιχτό, δίκαιο και βασισμένο σε κανόνες εμπόριο. Χαιρετίζουμε τον ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά πρέπει να υποστηρίζεται από δικαιοσύνη και ίσους όρους ανταγωνισμού. Με την υιοθέτηση αυτών των αναλογικών και στοχευμένων μέτρων μετά από μια αυστηρή έρευνα, υπερασπιζόμαστε τις δίκαιες πρακτικές της αγοράς και την ευρωπαϊκή βιομηχανική βάση. Παράλληλα, παραμένουμε ανοιχτοί σε μια πιθανή εναλλακτική λύση που θα ήταν αποτελεσματική για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν και θα ήταν συμβατή με τον ΠΟΕ”.