Η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η πλήρης μεταστροφή στην ηλεκτρική ενέργεια μοιάζουν ακόμα σενάρια επιστημονικής φαντασίας, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σε πρόσφατο ενεργειακό συνέδριο.
Μπορεί η Ε.Ε. να θέλει μέχρι το 2035 όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενα του Amin Nasser, η ιδέα της εγκατάλειψης του πετρελαίου είναι απλώς στη σφαίρα της φαντασίας όσων την υποστηρίζουν. Ο εν λόγω κύριος είναι ο επικεφαλής της Saudi Aramco, της μεγαλύτερης ενεργειακής εταιρείας στον κόσμο. Στην ομιλία του στο συνέδριο, ουσιαστικά κατέρριψε τις ψευδαισθήσεις ορισμένων για την πρόωρη εξάλειψη των ορυκτών καυσίμων από την καθημερινότητα των πολιτών, λέγοντας ότι οι φιλόδοξες ατζέντες των περιβαλλοντικών ομάδων αποτυγχάνουν, καθώς ο κόσμος συνεχίζει να καταναλώνει όλο και περισσότερα ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Nasser, η ζήτηση για πετρέλαιο θα συνεχίσει να αυξάνεται για τις επόμενες δύο δεκαετίες και η παραγωγή θα φτάσει σε νέα ιστορικά υψηλά, αγγίζοντας τα 104 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Επισήμανε ότι η ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω της απαξίωσης των ορυκτών καυσίμων, αλλά απαιτεί ρεαλιστικές προβλέψεις και επαρκείς επενδύσεις σε αυτά, οι οποίες θα βοηθήσουν περισσότερο τον κόσμο από τις φρούδες ελπίδες για τη σταδιακή κατάργησή τους. Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τη συνεχιζόμενη ζήτηση, ακόμα και το 2045 θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν τα ορυκτά καύσιμα, με την τρέχουσα συζήτηση για την ενεργειακή μετάβαση να αγνοεί εντελώς αυτή την πραγματικότητα.LEASING ΣΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ
Αν και ο Nasser υποστηρίζει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, θεωρεί ότι οι τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα από τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Επίσης, επικρίνει την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας ότι είναι δραματικά ακριβότερα από τα αντίστοιχα θερμικά και δεν μπορούν να επιδοτούνται επ' αόριστον.
Ο Nasser κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα δεν είναι ακόμα αρκετά λειτουργικές και οικονομικά ανταγωνιστικές, και επομένως δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα στο εγγύς μέλλον.