Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 -

Συγκλονιστικές εξελίξεις στο τροχαίο με την Πόρσε: Πόσο έτρεχε ο νεαρός Βακάκης λίγο πριν την μοιραία σύγκρουση



Με ιλιγγιώδη ταχύτητα έτρεχε η μοιραία Porsche που συγκρούστηκε τον περασμένο Φεβρουαρίου με το σταθμευμένο αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου, στο 83ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας.

Το τροχαίο αυτό δυστύχημα είχε σαν αποτελέσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερα άτομα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου» από την έρευνα του πραγματογνώμονα, που ορίστηκε από το Δημόσιον προκύπτει ότι την ώρα που ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης έχασε τον έλεγχο του οχήματος η ταχύτητα του αυτοκινήτου προσομοίαζε με αυτές που παρακολουθούν οι θεατές σε αγώνες ταχύτητας. Kαι τονίζεται ότι έτρεχε με ταχύτητα πάνω από 260 χλμ την ώρα!

Οπως επισημαίνεται, η πορεία της Porsche είχε απότομη απώλεια αέρα του οπίσθιου δεξιού ελαστικού.

Ο αρμόδιος πραγματογνώμονας Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ερευνά τι είναι αυτό που προκάλεσε το ατύχημα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για συνδυασμό παραγόντων, εκ των οποίων τέσσερις έχουν μπει στο μικροσκόπιο, καθώς θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικοί. Ενας παράγοντας που ερευνάται είναι το κατά πόσο μπορεί να είχαν επηρεαστεί τα ελαστικά από τυχόν ακινησία της Πόρσε.

Στις περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται συχνά παρατηρείται ότι μειώνεται η πίεση των ελαστικών, κάτι το οποίο μπορεί να καταπονήσει τα ελαστικά, ιδιαίτερα κατά την ανάπτυξη πολύ μεγάλης ταχύτητας.

Υπενθυμίζεται ότι η μοιραία Porsche δεν ήταν το όχημα που χρησιμοποιούσε ο 24χρονος οδηγός στην Ελλάδα και την οδήγησε εκτάκτως, διότι το δικό του αυτοκίνητο παρουσίασε πρόβλημα.

Ενας δεύτερος παράγοντας είναι το κατά πόσο το συγκεκριμένο ελαστικό που έσκασε μπορεί να είχε κάποιο «αφανές» πρόβλημα από παλαιότερη χρήση του αυτοκινήτου.

Σε πολλές περιπτώσεις η καταπόνηση ενός ελαστικού (για παράδειγμα από απότομη πτώση σε λακκούβα) προκαλεί εσωτερικό πρόβλημα που δεν φαίνεται, παρότι κάτω από ορισμένες συνθήκες μπορεί να προκαλέσει μοιραία αποτελέσματα.

Επίσης, δεν αποκλείεται στο τελικό πόρισμα να συμπεριληφθεί και κάποιος εξωγενής παράγοντας (δηλαδή που έχει να κάνει με το περιβάλλον όπου εκδηλώθηκε το δυστύχημα).

Ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο το κλατάρισμα να οφείλεται σε υπερθέρμανση, καθώς δεν βρέθηκαν ανάλογα σημάδια αλλοίωσης στο πέλμα.

«Ο οδηγός ήταν νηφάλιος. Οταν όμως τρέχεις με τέτοιες ταχύτητες, αρχίζεις να βλέπεις μπροστά σου το δρόμο σε οβάλ σχήμα, το οποίο σε μέγεθος δεν είναι μεγαλύτερο από τον πάτο μίας κανάτας με νερό.

Το κατά πόσο ο οδηγός είχε την απόσταση και το χρόνο να αντιδράσει είναι υπό διερεύνηση. Οι χειρισμοί θα ελεγχθούν με βάση τα ίχνη που έχουμε και την ταχύτητα που θα υπολογιστεί ότι είχε αναπτύξει», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Το όχημα συγκρούστηκε σε δύο διαφορετικά σημεία πριν φτάσει στο αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου.

Η πρώτη σύγκρουση έγινε στην άκρη διαζώματος που διαχωρίζει το δρόμο με το πάρκινγκ αυτοκινήτων και η δεύτερη στο πεζοδρόμιο του πάρκινγκ. Ως αιτίες πρόκλησης του δυστυχήματος εξετάζονται:

Η απειρία του οδηγού, η υψηλή ταχύτητα και η κατάσταση των ελαστικών. ενώ να σημειωθεί πως πριν από το σημείο της τραγωδίας υπήρχαν δύο ταμπέλες που υπενθύμιζαν το ανώτατο όριο ταχύτητας.

Παράλληλα εξετάζονται στοιχεία που θα μπορούσαν να δείξουν αν ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης φρέναρε ή όχι πριν από τη σύγκρουση.