Στο ερώτημα πόσο κόστισαν οι σύμβουλοί του απαντά ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης στην Εφημερίδα των Συντακτών και με ειρωνικό ύφος παραθέτει δεκάδες επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι όχι μόνο δεν επιβάρυνε τη χώρα επί της 6μηνης διαπραγμάτευσης, αλλά και πως επί υπουργίας του η ανάκαμψη ενισχύθηκε, με τον ρυθμό της να ξεπετάγεται την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου στο 1,6%, ποσοστό που, όπως λέει, ήταν παραπάνω από αυτό που υποσχόταν η κυβέρνηση Σαμαρά, αλλά δεν το έλεγε γιατί «αν ήμουν καλός πολιτικός θα χρησιμοποιούσα τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ».
Επίσης, λέει ότι… τα 10,9 δισ. του ΤΧΣ δεν τα «έχασε» γιατί ήταν ένα ποσό σε ομόλογα που ποτέ δεν ήλεγχε το ελληνικό κράτος έτσι κι αλλιώς και τα οποία η τρόικα θα αποφάσιζε πώς θα τα διαθέσει στις τράπεζες. Όσον αφορά τον επιπρόσθετο δανεισμό που προσέθεσε η εξάμηνη διαπραγμάτευση στα ήδη συμφωνημένα της τρόικας με τις προηγούμενες κυβερνήσεις είναι μηδενικός. Γράφει: «Το 2ο Μνημόνιο προέβλεπε πως την περίοδο 2014-2018 απαιτούνταν περί τα 85 δισ. για να χρηματοδοτείται το (μη βιώσιμο) δημόσιο χρέος μας καθώς και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών....το μόνο που άλλαξε με το τρίτο μνημόνιο είναι ότι η τρόικα παραδέχτηκε πως τα χρήματα που είχε υπολογίσει για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ήταν ανεπαρκή και πως, άλλη μια φορά, οι ανόητοι στόχοι της για το πρωτογενές πλεόνασμα θα αστοχούσαν. Έτσι, ρίχνοντας το φταίξιμο στην κυβέρνησή μας, βρήκαν την ευκαιρία να “διορθώσουν” την αριθμητική τους εις βάρος του (ήδη μη βιώσιμου) χρέους μας. Την υπόλοιπη ζημιά την έκανε συνεχιζόμενη ύφεση».
Σχετικά με το προσωπικό κόστος και των συμβούλων του- για το οποίο ξέσπασε σάλος μετά τις αποκαλύψεις για αμοιβή ενός από αυτούς ύψους 125.000 ευρώ- ο ίδιος υποστηρίζει ότι κόστισαν…. μηδέν στον ελληνικό λαό, καθώς κανείς δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ. Όπως λέει πρώτος ήταν ο φίλος και συνάδελφος James Galbraith, ο οποίος εργαζόταν νυχθημερόν στο υπουργείο, αλλά και ανά την υφύλιο. Ο Jeff Sachs, όπως τονίζει, μοιράστηκε τη μεγάλη εμπειρία του στις διαπραγματεύσεις χρεωένεων χωρών με το ΔΝΤ και ο Larry Summers ήταν ήταν πρώην υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ. Ο Glenn Kim ήταν ειδικός σε ζητήματα αναδιάρθρωση του χρέους τον οποίον, όπως υποστηρίζει, συνέχισε να χρησιμοποιεί η κυβέρνηση μετά την παραίτηση του. Όπως γράφει, οι προηγούμενες κυβερνήσεις πλήρωσαν πολλά εκατ. ευρώ, για τις συμβουλές της, που επί υπουργίας μου διέθετε απολύτως δωρεάν και με σημαντικό δικό τους κόστος. Όσον αφορά στο κόστος μετάβασης της διαπραγματευτικής ομάδας στις Βρυξέλλες και διαμονής τους εκεί, γράφει ότι «νιώθει περήφανος για αυτό το το κόστος», καθώς «ήταν το αντίτιμο της αξιοπρέπειας, καθώς καταργήσαμε τις εισβολές των τροϊκανών στα υπουργεία». Παράλληλα δηλώνει ότι το «καθαρό» αντίτιμο, ήταν πολύ μικρό, αν λάβει κανείς υπόψη ότι όταν έρχονταν στην Αθήνα οι τροϊκανοί τη «λυπητερή» πλήρωνε ο Έλληνας φορολογούμενος.
Να θυμίσουμε ότι βάσει των στοιχείων που δημοσιεύονται στη Διαύγεια, έλαβε ημερήσια αποζημίωση 10 ημερών για το διάστημα 21 με 30 Ιουνίου, ενώ πληρώθηκε το κόστος 9 διανυκτερεύσεων στο εξωτερικό. Καλύφθηκαν επίσης τα έξοδά του για τα σιδηροδρομικά εισιτήρια της διαδρομής Λονδίνο - Βρυξέλλες - Λονδίνο και Λονδίνο - Βρυξέλλες, αλλά και τα αεροπορικά του εισιτήρια για τη μετάβαση από την Αθήνα στο Λονδίνο. Για την επιστροφή του από τις Βρυξέλλες στην Αθήνα έγινε χρήση του κυβερνητικού αεροσκάφους. Στα ταξίδια των συμβούλων Βαρουφάκη συμμετείχε και η Έλενα Παναρίτη, η οποία εισέπραξε ημερήσια αποζημίωση για 5 μέρες, καθώς και το κόστος 4 διανυκτερεύσεων. Περιλαμβάνονται επίσης και τα σιδηροδρομικά εισιτήρια Λονδίνου - Βρυξελλών, όπου ταξίδεψε στο διάστημα 9-12 Μαρτίου μαζί με άλλους πέντε συμβούλους του Γιάνη Βαρουφάκη. Βάσει των στοιχείων της Διαύγειας ο αμερικανοκορεάτης Κιμ Γκλέν έλαβε αποζημιώσεις για 26 μέρες ταξιδιών, ο Κιμ Μπράιαν Γιούχαν για 20 μέρες ο ιρανός Σόρος Σαμπαγιατί για δύο μέρες και η Έλενα Παναρίτη για τέσσερις. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι ενώ τα ταξίδια και η διαμονή των συμβούλων καταγράφονται - ως οφείλεται - στη Διαύγεια, δε γίνεται καμία αναφορά στις αμοιβές, αλλά και στο κόστος των ταξιδιών τους.