Σκληρές αναμένονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσποδνίας τις επόμενες ημέρες.
Και αυτό γιατί εκτός από το φορολογικό οι ναυτικοί έθεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων-διεκδικήσεων ένα πλέγμα αιτημάτων το οποίο δεν είναι καινούργιο. Σε αυτό περιλαμβάνονται και το ασφαλιστικό αλλά και θέματα του συστήματος πρόνοιας.
Όπως επισημάινουν οι συνδικαλιστές «η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων σε βάρος της ασφάλειας των δρομολογίων και των επιβατών, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των δικαιωμάτων του κλάδου, η σχεδιαζόμενη και επιχειρούμενη υπερφορολόγηση των ναυτικών, η οποία θα αποτελέσει και το τελειωτικό κτύπημα, και η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα».
Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν οι θεσμοί έχουν ζητήσει την εξομοίωση των ναυτικών με τους στεριανούς όσον αφορά στο φορολογικό.
Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής υποστηρίζει ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο και ότι οι θεσμοί έχουν ζητήσει μία αναπροσαρμογή των συντελεστών φορολόγησης για τους ναυτικούς και όχι πλήρη εξομοίωση. Οι συνδικαλιστές, όμως, βάζοντας στο τραπέζι όλες τις διεκδικήσεις τους προκαλούν νέους πονοκεφάλους στην κυβέρνηση. Η λύση στο πρόβημα που έχει δημιουργηθεί με το δέσιμο των πλοίων στα λιμάνια είναι κατά πόσο η ΠΝΟ θα δεχθεί τις εξηγήσεις του υπουργού Ναυτιλίας και θα βάλει νερό στο κρασί της αλλά και ποιές θα είναι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντί τους.
«Άραγε μπορεί η κυβέρνηση να υλοποιήσει αυτά που μας λέει ή θα βρεθούμε προ εκπλήξεων;» είναι το ερώτημα που θέτουν οι συνδικαλιστκοί κύκλοι.
Την ίδια ώρα η νέα 48ωρη απεργία των ναυτικών αποφασίστηκε το μεσημέρι της Δευτέρας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτεργατικής Ομοσπονδίας.
Επιπλέον όμως, οι ναυτεργάτες έχουν αποφασίσει να πάρουν μέρος και στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ την Πέμπτη, γεγονός που σημαίνει ότι τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια τουλάχιστον έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής.