Πέμπτη 06 Μαρτίου 2025 -

Τέμπη: Διακρίσεις ανάμεσα στις κυρώσεις αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων



Στο νομοθετικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων αναφέρθηκε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, o Στέλιος Σούρλας, δικηγόρος οικογενειών των θυμάτων στα Τέμπη, επισημαίνοντας πως αυτό ήταν διαχρονικά διαφορετικό.

 

Συγκεκριμένα, ανέφερε πως ειδική πρόβλεψη περί κυρώσεων σε οποιονδήποτε εισέρχεται στον τόπο του ατυχήματος υπήρχε πάντοτε μόνο για τα αεροπορικά ατυχήματα, όπως προκύπτει ήδη από το άρθρο 27 του ν. 2912/2001, περί προσαρμογής στις διατάξεις της Οδηγίας 94/56/Ε.Κ. του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη θέσπιση βασικών αρχών που διέπουν τις έρευνες ατυχημάτων και συμβάντων Πολιτικής Αεροπορίας.

 

Σχετικά με τα σιδηροδρομικά ατυχήματα, ο κ. Σούρλας τόνισε πως «παγίως υπήρχε ουσιαστική ρύθμιση, με την οποία προβλεπόταν η υποχρέωση άμεσης πρόσβασης στον τόπο του ατυχήματος (άρθρο 13 ν. 4313/2014, 73 ν. 4632/2019), ως προς τις κυρώσεις όμως δεν υπήρχε ποτέ ειδική διάταξη, αλλά εφαρμόζονταν οι γενικές διατάξεις».

 

Διακρίσεις ανάμεσα στις κυρώσεις αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων

Εν συνεχεία, ο δικηγόρος των οικογενειών των θυμάτων εξήγησε πως «αυτή η διάκριση μεταξύ αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων επαναλαμβάνεται και στον ν. 5014/2023 με τον οποίο συστάθηκε ο ΕΟΔΑΣΣΑΜ και ο οποίος ψηφίσθηκε τον Ιανουάριο 2023, πριν από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών (άρθρο 39 για τα αεροπορικά ατυχήματα, άρθρο 44 για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα). Ειδική διάταξη περί κυρώσεων εξακολουθεί να προβλέπεται μόνο για τα αεροπορικά ατυχήματα στο άρθρο 39 του ν. 5014/2023». Πρόσθεσε πως «καμία απολύτως αλλαγή στο ανωτέρω πλαίσιο δεν σημειώθηκε το 2024 , με τον ν. 5167/2024 ή με οποιονδήποτε άλλον νόμο».