Καθηλωμένα στο έδαφος θα είναι από την Κυριακή τα αεροπλάνα, λόγω των 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών που κήρυξαν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. σταελληνικά αεροδρόμια.
Μετά την σημερινή άκαρπη συνάντησή τους με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον διοικητή της ΥΠΑ Κ. Λιντζεράκο, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) εμμένει στις κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στο νόμο του ΥΠΟΜΕΔΙ που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή και αφορά την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Συγκεκριμένα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν εξαγγείλει 24ωρες απεργίες για την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου και την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου, από τις 00:01 έως τις 23:59.
Τις ημέρες αυτές δεν θα εκτελείται καμία πτήση από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια. Οι ελεγκτές ζητούν τη μη εφαρμογή-τροποποίηση συγκεκριμένων άρθρων του νέου νόμου που φέρει τον τίτλο «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ο κλάδος των ελεγκτών θίγεται άμεσα στα παρακάτω έξη σημεία:
Η εναέρια κυκλοφορία απογυμνώνεται από επιτελικές αρμοδιότητες άμεσα συνδεδεμένες με την εκτέλεση του έργου της, παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES) και υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του Athinai FIR.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ, δεν δεσμεύτηκαν στην απαίτηση του κλάδου για την ακύρωση των μετατάξεων στις μονάδες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας με προσωπικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις κατά παρέκκλιση όλων των ισχυουσών διατάξεων και του αναγνωρισμένου προσοντολογίου των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας όπως τούτο καθορίζεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 340/2015. Δεν αναγνωρίζουν κανένα επιτελικό και διοικητικό ρόλο στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας όσον αφορά στη στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας και αδικαιολόγητα ισχυρίζονται ότι ο ρόλος των ελεγκτών εξαντλείται στις επιχειρησιακές τους μονάδες.
Δεν διευκρινίστηκε βάσει ποιάς μελέτης βιωσιμότητας προέκυψε η κατανομή των τελών διαδρομής κατά 80% και 20% μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αντίστοιχα.
Δεν παρασχέθηκε καμία διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται κεκτημένα δικαιώματα του κλάδου από την προβλεπόμενη διαχείριση και ανακατανομή των πόρων αεροναυτιλίας μεταξύ της υπηρεσίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεν αναγνωρίζουν την εφαρμογή των διατάξεων τουΕυρωπαϊκού Κανονισμού 391/2013 όσον αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες αεροναυτιλίας και τον υπολογισμό του κόστους αφού θεωρούν ότι από τα τέλη αεροναυτιλίας χρηματοδοτούνται τα πάντα κάτι που αναιρεί την βασική αρχή σύστασης αυτών των δύο υπηρεσιών, που είναι η οικονομική αυτοτέλεια μίας εκάστης.
Πάντως, οι ελεγκτές αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο αναστολής των κινητοποιήσεων, έστω και την ύστατη στιγμή, εφόσον η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και της διοίκησης της ΥΠΑ παράσχουν τις αναγκαίες διαβεβαιώσεις και δεσμευτούν για την επίλυση των παραπάνω αναφερομένων θεμάτων.