Όλα ξεκίνησαν όταν οι συνήγοροι υπεράσπισης σχολίαζαν στην κατάθεση του ναυτιλιακού πράκτορα Μανέτα που κατέθεσε χθες και κυρίως όσα είπε για τα χρήματα που δόθηκαν για το πλοίο. Ενώ τοποθετείτο ο συνήγορος του κατηγορούμενου Φάρου, Τάκης Βασιλακόπουλος, λέγοντας ότι ο πελάτης του δεν έχει καμία σχέση με το εξοδολόγιο του πλοίου, σηκώθηκε ο κατηγορούμενος Γιαννουσάκης και είπε:
«Κυρία πρόεδρε, οι περισσότεροι εδώ μέσα δεν έχουν ναυτιλιακές γνώσεις. Αυτό που μας είπε ο μάρτυρας Μανέτας χθες είναι ότι με 40.000 δολάρια πληρώθηκαν όλα τα έξοδα και το πλήρωμα του πλοίου, αυτό δεν ισχύει. Ενα πλοίο του 1963 χωρίς πλευρικά φώτα για να περάσει το κανάλι, θέλει πάνω από 100.000 δολάρια και το ξέρω γιατί όταν ένα δικό μου πλοίο πέρασε το 2012, δώσαμε 108.000 δολάρια για να περάσει το κανάλι. Στην υπόθεση αυτή κεντρικό ρόλο ανέπτυξε ο Αμντέλ (αιγύπτιος πράκτορας), είναι δημόσιος υπάλληλος που δουλεύει στα Εμιράτα. Ιδιαίτερα στο κανάλι για να περάσει ένα πλοίο σαν το Noor1, έπρεπε να ανέβει πάνω επιτροπή για να δει πόσα ρυμουλκά χρειάζονται. Επιμένω ότι κάποιος ρίχνει πέπλο προστασίας σε ό,τι αφορά τη διέλευση του πλοίου από το κανάλι. Δεν παρουσιάστηκαν ποτέ τα πραγματικά λεφτά που δόθηκαν».
Πρόεδρος: Μπήκε επιτροπή στο πλοίο;
-Δεν μπήκε τίποτα. Εδώ χρειάζονταν τέσσερα ρυμουλκά, πληρώθηκαν πολλά λεφτά για να περάσει το πλοίο. Που είναι το χαρτί (το εξοδολόγιο) της πληρωμής; Προσπάθησαν να πουν ότι εγώ κι ο Φάρος πληρώσαμε τα ρυμουλκά, όμως αν είναι έτσι, εδώ ο ΟΛΕ (Οργανισμός Λιμένων Ελευσίνας) έδωσε χαρτί για 30 μέρες που χρειάστηκε να μείνει εκεί κι από το Σουέζ δεν πήρανε κανένα χαρτί;
-Πρόεδρος: Ο κύριος Μανέτας έπρεπε να είναι παρών και να τα ακούει για να μπορεί να απαντήσει. Αυτά που ακούγονται έπρεπε να τα ακούει για να τοποθετηθεί.
-Αυτά τα 40.000 δολάρια που μας είπε ο Μανέτας δεν επαρκούσαν σε καμία περίπτωση. Αν δεν έχει πλευρικά φώτα το πλοίο, θέλει τέσσερα ρυμουλκά. Λόγω της κατάστασης του καραβιού, τα έξοδα υπερβαίνουν τις 100.000 δολάρια.
Εισαγγελέας: Το πλοίο πέρασε όμως κι ο μάρτυρας μας είπε χθες ότι πληρώθηκε η διέλευση κι ότι υπήρχε ένα οφειλόμενο 22.000 δολάρια.
-Τα 22.000 δολάρια είναι το εισιτήριο για τη διέλευση του πλοίου. Αλλο πράγμα είναι τα τέλη, υπάρχει και διαδικασία τεχνική. Πόσα ρυμουλκά θα χρειαστούν για την υποβοήθηση του πλοίου. Αλλο τα έξοδα διέλευσης κι άλλο τα ρυμουλκά.
-Η επιτροπή δεν ανέβηκε ποτέ στο πλοίο;
-Ποτέ. Οταν εμείς περάσαμε το 2012, ανέβηκαν στο πλοίο τέσσερα άτομα.
Στη συνέχεια ζήτησε τον λόγο ο κατηγορούμενος Μπουρδούβαλης και είπε: «Για τις αποδείξεις που έχουν κοπεί, έχει κατατεθεί τι έγινε από τον Αμντέλ, που έδωσε κατάθεση στα Εμιράτα. Αν του το ζητήσουμε, θα έρθει να καταθέσει».
Πρόεδρος: Ωραία, να δούμε τι χρειάζεται κι αν είναι αναγκαίο να έρθει να καταθέσει.
Ακολούθως ο πόλεμος μεταφέρθηκε στα έγγραφα του πλοίου, καθώς ο κατηγορούμενος Φάρος ισχυρίστηκε ότι είναι εγκληματική αμέλεια ο ιδιοκτήτης του καραβιού να μην έχει αλλάξει τα έγγραφα και την εθνικότητα του πλοίου. Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε επίσης πως ο πλοιοκτήτης Καλαφάτης δεν είχε αλλάξει τα έγγραφα/ Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του κ.Καλαφάτη, ο οποίος υποστήριξε πως είχε αλλάξει τα έγγραφα κι ότι ενδεχομένως δεν βρέθηκαν γιατί το πλοίο κατασχέθηκε στην Ελευσίνα και μπορεί να βρίσκονται στο εκεί Λιμεναρχείο. Μάλιστα κατηγόρησε τον Ινδό πλοίαρχο ότι εκείνος ήταν υπεύθυνος για τα έγγραφα και πως ο ίδιος του τα είχε δώσει. Η πρόεδρος ζήτησε να καταθέσει ο Ινδός, ο οποίος ρωτήθηκε και είπε ότι δεν μου έδωσε ποτέ έγγραφα ο Καλαφάτης.
Στη συνέχεια κατέθεσε ο λογιστής της εταιρίας του Γιαννουσάκη, ο οποίος είπε πως βρήκε αυτή τη θέση μέσω ενός ξαδέρφου του που είχε σχέση με Αμερικανούς στους οποίους ανήκε αρχικά η εταιρία. Ο μάρτυρας υποστήριξε ότι η εταιρία συστήθηκε για να φέρνει ναύλους στην Ελλάδα με το πλοίο Gran-Island που βρισκόταν στο Ντουμπάι, ωστόσο η εταιρία έκλεισε τον Γενάρη του '14 γιατί δεν είχε ναύλους.
Έπειτα το δικαστήριο διέκοψε για την Πέμπτη, καθώς δεν είχε προβλεφθεί να κληθεί κι άλλος μάρτυρας.