Κριτική από Νέα Δημοκρατία και Ποτάμι δέχεται ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή εκπρόθεσμη τροπολογία για αύξηση των επιτελικών θέσεων συγκοινωνιακών υποδομών.
«Μετά το πρωτοφανές ατόπημα του Υπουργού Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή να διορίσει 6 άτομα σε 3 θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, "σπάζοντας" τις θέσεις σε Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος, έρχεται σήμερα μεεκπρόθεσμη τροπολογία στο σ/ν "Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις" να νομιμοποιήσει τον αυταρχισμό του και την πρόθεσή του να "βολέψει" σε θέσεις ημετέρους», σημειώνει σε δήλωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, «η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.
Με τη δημιουργία διακριτών θέσεων Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, πέραν του γεγονότος ότι διπλασιάζεται το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις, σε ήδη επιβαρυμένους οικονομικά φορείς, δημιουργείται μια κατάσταση δυαρχίας, διάσπαση στη συνοχή της διοίκησης, γραφειοκρατία, αύξηση των υπογραφών και εν τέλει κακοδιοίκηση. Εκφράζουμε δε, τις επιφυλάξεις με ποια κριτήρια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεσή του, αναφέρει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση.
Η κατάργηση θέσεων υψηλά αμειβόμενων και η συγκέντρωση σε ένα πρόσωπο των αρμοδιοτήτων μεγάλων οργανισμών που προσφέρουν δημόσια αγαθά, μείωσαν το κόστος και επέφεραν συνοχή στη λήψη αποφάσεων, συγκέντρωση των ευθυνών, συνοχή στη διοίκηση, και μείωση των διοικητικών βαρών.
Αυτό το σύστημα λειτούργησε αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια σε όλους τους φορείς οπού το ίδιο πρόσωπο ασκούσε τις αρμοδιότητες του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.
Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠΑΣΟΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός τους την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της, είναι η «άλωση» του Κράτους και οι διορισμοί ημετέρων».
Και το Ποτάμι κατηγορεί τον κ. Σπίρτζη ότι «βολεύει τα παιδιά του». Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, «ο κ. Σπίρτζης δεν πτοήθηκε καθόλου από τη δημόσια κατακραυγή και το «στραπάτσο» που έπαθε στην επιτροπή ΔΕΚΟ και με τροπολογία της τελευταίας στιγμής ζητάει να τοποθετήσει και Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο στις τρεις εταιρίες ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ.
Έτσι πάει στα σκουπίδια ο νόμος (4337/2015) που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα που προέβλεπε ότι θα υπάρχει μόνο μία θέση Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου στο Δ.Σ κάθε εταιρείας. Η τροπολογία διπλασιάζει τις θέσεις και ο νέος εκλεκτός της παρέας του Μαξίμου υλοποιεί το αρχικό του σχέδιο. Τακτοποιεί "τα δικά του παιδιά" με τον κάθε οργανισμό να σπαταλά άλλα 100.000 ευρώ ετησίως (σύμφωνα με τους μετριότατους υπολογισμούς). Την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι καλούνται να κάνουν την μια περικοπή μετά την άλλη. Αλλά για τους εκπροσώπους του παλαιοκομματισμού αυτά είναι ψιλά γράμματα. Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν το λογαριασμό στους πολίτες. Όπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες».