Εδώ και περίπου ένα μήνα έχουν ξεκινήσει τα σχολεία για χιλιάδες μαθητές. Από το καλοκαίρι όμως, το Υπουργείο Παιδείας εγγυόταν την εύρυθμη λειτουργία τους.
της Αρτεμις Μάντη
Χαρακτηριστικά διεμήνυαν προς πάσα κατεύθυνση πως και οι καθηγητές και τα βιβλία θα είναι στη θέση τους για να υποδεχτούν τους μαθητές.
Ως άθλο μάλιστα παρουσίαζε η κυβέρνηση την παράδοση των βιβλίων την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων.
Η αλήθεια είναι πως είχαμε συνηθίσει τα παιδιά να κάνουν μάθημα με φωτοτυπίες τις πρώτες βδομάδες, κάτι που δε συμβαίνει τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα παιδιά αν και έχει φτάσει Οκτώβριος δε γνωρίζουν ούτε το πρόγραμμά τους, ούτε τους καθηγητές ούτε την ακριβή ύλη!
Το πιο σημαντικό πρόβλημα ωστόσο είναι η στελέχωση των σχολείων. Ένα σχεδόν μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και με χιλιάδες αδιόριστους καθηγητές, υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν προσωπικό.
Οι μαθητές σε σχολεία του Ζωγράφου για παράδειγμα, κάνουν πεντάωρα κάθε μέρα γιατί δεν υπάρχει καθηγητής πληροφορικής και Αγγλικών. Θεολόγος μάλιστα εμφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Χιλιάδες αιτήσεις αναπληρωτών γίνονται κάθε χρόνο, ενώ παραμένουν στην ουρά για να διοριστούν μέσω ΑΣΕΠ ακόμα περισσότεροι καθηγητές.
Ο κακός προγραμματισμός των σχολείων για το απαιτούμενο διδακτικό προσωπικό κάθε χρονιάς επηρεάζει άρδην την καλή λειτουργία των σχολείων μετά την έναρξή τους.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα σχολεία έχουν ξεκινήσει εδώ και εβδομάδες, τα παιδιά δεν έχουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα στα χέρια τους.
Κάθε μέρα μαθαίνουν το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προγραμματίσουν σωστά το διάβασμά τους.
Δυστυχώς τα προβλήματα των σχολείων δεν σταματούν εδώ. Σε γυμνάσιο της Πεύκης οι μαθητές έχουν αλλάξει ήδη τρεις φορές τμήμα!
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν και διδακτικά προβλήματα, αφού άλλα τμήματα πρόλαβαν και προχώρησαν στην ύλη, ενώ άλλα είναι πιο πίσω. Κάθε καθηγητής επιλέγει διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας και προσαρμόζει τον ρυθμό του μαθήματος στο τμήμα του.
Ανακατεύοντας τους μαθητές και τους αλλάζοντας τους καθηγητές συνεχώς, τα παιδιά δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο σχολικό περιβάλλον και όπως φαίνεται ο πρώτος μήνας πήγε “χαμένος”.