Στις υψηλές θέσεις της κατάταξης που εκδίδει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης βρίσκεται τα τελευταία χρόνια ένα ελληνικό σχολείο, παρόλο που η έρευνα δεν είναι η κύρια δραστηριότητά του.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, στην 11η θέση μεταξύ των ελληνικών ερευνητικών φορέων και πανεπιστημίων με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη χρηματοδοτούμενη έρευνα και καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης, βρέθηκε και φέτος η Ελληνογερμανική Αγωγή.
Έτσι, σύμφωνα με την υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελληνογερμανική Αγωγή κατέκτησε θέση υψηλότερη από πολλά πανεπιστημιακά Ιδρύματα ή ερευνητικούς φορείς της Ελλάδας στα προγράμματα ΗORIZON2020. Ακόμη βρέθηκε στην 15η θέση μεταξύ των ελληνικών ερευνητικών φορέων και πανεπιστημίων με τον μεγαλύτερο αριθμό έργων σε όλα τα θεματικά πεδία (εκπαίδευση, τεχνολογίες, ρομποτική, διάστημα, ιατρική) στο πρόγραμμα HORIZON 2020.
Στην Ελληνογερμανική Αγωγή οι μαθητές είναι ερευνητές, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν drones, σχεδιάζουν και πραγματοποιούν πειράματα στα εργαστήρια, συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα από σεισμογράφο εγκατεστημένο στο σχολείο, ιδρύουν και διοικούν τη δική τους επιχείρηση, κάνουν αστρονομικές παρατηρήσεις στο αστεροσκοπείο του σχολείου, καταγράφουν τη φυσική και αθλητική τους δραστηριότητα μέσω ειδικών φορετών υπολογιστών, συνθέτουν μελωδίες βασισμένοι στα μαθηματικά σε συνεργασία με τους ερευνητές του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του σχολείου.
Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής ιδρύθηκε το 1994 και φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας. Στη διάρκεια των ετών αυτών οι ερευνητές του τμήματος σε συνεργασία με περισσότερους από 450 ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς από την Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και την Ιαπωνία έχουν υλοποιήσει 205 ερευνητικά έργα στον χώρο της σχολικής καινοτομίας και της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης.