![](https://www.briefingnews.gr/sites/default/files/styles/slider__638x287_/public/articlesnew/230713103535_parking-cars-park-shutterstock_maketa.jpg?itok=F1aJ5Zgh)
Αύξηση των τιμών πώλησης -ακόμη και 100% στον δήμο Αθηναίων- κατέγραψαν οι θέσεις πάρκινγκ σε 30 περιοχές της Αττικής την περίοδο 2019-2024.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείουΟικονομικών, το 2019 οι μεταβιβάσεις θέσεων στάθμευσης αποτέλεσαν το 2,09% (127 μεταβιβάσεις) του συνόλου των μεταβιβάσεων, το 2020 το 4,32% (137 μεταβιβάσεις), το 2021 το 5,32% (209 μεταβιβάσεις), το 2022, το 5,16% (250 μεταβιβάσεις), το 2023 το 4,08% (226 μεταβιβάσεις) και το 2024 το 4,4%. Δηλαδή, μέσα σε μία πενταετία καταγράφηκε αύξηση των μεταβιβάσεων κατά 84,2%.
Το μέσο τίμημα ανά μεταβίβαση μιας θέσης στάθμευσης παρουσίασε αύξηση της τάξης του 478% για το χρονικό διάστημα 2019-2024. Συγκεκριμένα, το 2019 το μέσο τίμημα ανά μεταβίβαση ήταν 146€/τ.μ. και το 2024 διαμορφώθηκε στα 698€/τ.μ..
Η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης είτε προς ενοικίαση, είτε προς πώληση σήμερα είναι αρκετά περιορισμένη. Συγκεκριμένα, σε περιοχές όπως τα Άνω Πετράλωνα, Ακαδημία Πλάτωνος, Κουκάκι, Κολωνάκι, Λυκαβητός, Άνω Κυψέλη, Άγιος Ελευθέριος, Νεάπολη, Γουδή, Μετς – Καλλιμάρμαρο και Ά Νεκροταφείο, η διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης από 10τμ-22τμ είναι σχεδόν μηδενική.
«Χρυσή» μια θέση παρκινγκ στο κέντρο και στις περιοχές πέριξ του κέντρου της Αθήνας
Όπως καταδεικνύει έκθεση του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E- Real Estates, σε περιοχές που διαθέτουν θέσεις στάθμευσης οι ζητούμενες τιμές πώλησης κατέγραψαν ραγδαίες αυξήσεις που άγγιξαν ακόμη και το 100% σε σχέση με το 2020. Συγκεκριμένα, στην περιοχή του Νέου Κόσμου κλειστή θέση στάθμευσης 13τμ το 2020 είχε ζητούμενη τιμή πώλησης 13.000€, ενώ σήμερα αγγίζει τις 24.500€.Παρόμοια εικόνα καταγράφεται στην Κυψέλη, όπου μια κλειστή θέση στάθμευσης 10τμ το 2020 είχε ζητούμενη τιμή πώλησης 10.000€ και πλέον «εκτοξεύτηκε» στις 20.000€.
Η μικρότερη ποσοστιαία αύξηση καταγράφεται στην περιοχή του Λυκαβηττού. Το 2020, η ζητούμενη τιμή πώλησης κλειστής θέσης στάθμευσης 20τμ διαμορφωνόταν στις 60.000€, ενώ πλέον η ζητούμενη τιμή πώλησης αγγίζει τις 90.000€. Αύξηση της τάξης του 50%. Στην Κυψέλη το κόστος μίσθωσης θέσηςστάθμευσης 25τμ το 2020 ήταν 120€/μήνα και πλέον αγγίζει τα 250€/μήνα καταγράφοντας αύξηση 108%. Παρόμοια η εικόνα και στο Γκύζη όπου το μηνιαίο κόστος για θέση στάθμευσης 10τμ ήταν 60€/μήνα και σήμερα αγγίζει τα 150€/μήνα, αύξηση της τάξης του 150%.
«Θεωρούμε ότι λόγω του μεγάλου προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας σχεδόν στο σύνολο των περιοχών του Δήμου Αθηναίων, οι μεταβιβάσεις και οι τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης το επόμενο χρονικό διάστημα θα αυξάνονται συνεχώς, ενώ η διαθεσιμότητα θα καταγράφεται συνεχώς μειούμενη. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές νεόδμητων πολυκατοικιών που προσπαθούν να «βγάλουν» περισσότερες θέσεις στάθμευσης με στόχο τη μεμονωμένη πώληση τους», δηλώνει ο πρόεδρος του E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.
Οι ζητούμενες τιμές πώλησης θέσεων στάθμευσης σε 24 περιοχές της Αθήνας
Σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα, το κόστος αγοράς μιας θέσης στάθμευσης στοιχίζει όσο μια γκαρσονιέρα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η ζητούμενη τιμή πώλησης αγγίζει ακόμη και τα 4.166€/τ.μ., δηλαδή, όσο ένα νεόδμητο διαμέρισμα. Συγκεκριμένα, το κόστος αγοράς κλειστής θέσης 12τμ στο κέντρο της Γλυφάδας, έχει ζητούμενη τιμή πώλησης 50.000€. Στο Γουδή θέση στάθμευσης 10τμ έχει ζητούμενη τιμή πώλησης 35.000€, ενώ στην Ηλιούπολη θέση στάθμευσης 10τμ στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας αγγίζει τις 26.000€. Στις περιοχές του Πειραιά το κόστος αγοράς θέσης στάθμευσης φτάνει ακόμη και τις 2.500€/τ.μ. . Στο Κάτω Χαλάνδρι, οι ζητούμενες τιμές πώλησης αγγίζουν τις 2.307€/τ.μ., στην Καλλιθέα τα 1.923€/τ.μ., στο Μαρούσι τα 1.622€/τ.μ., στην Αργυρούπολη τις 2.058€/τ.μ. και στην Άνω Βούλα τις 2.272€/τ.μ..