«Ο κύβος ερρίφθη». Ύστερα από έξι ζημιογόνες χρήσεις και παρά τις προσπάθειες να κρατηθεί ανοιχτό, η Pepsico αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών στα Οινόφυτα, μετά το «λουκέτο» στη μονάδα εμφιάλωσης νερού στο Λουτράκι.
Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία δεν πρόκειται να φύγει από τη χώρα, αντίθετα, θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται καλύπτοντας τις ανάγκες της τοπικής αγοράς μέσα από εισαγωγές από άλλα εργοστάσια του ομίλου από χώρες της Ε.Ε. «Πρόκειται για μια δύσκολη, αλλά αναγκαία απόφαση για την εταιρεία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις απαιτητικές προκλήσεις της αγοράς. Θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες και τους καταναλωτές μας ότι συνεχίζουμε με αφοσίωση να προσφέρουμε τα υψηλής ποιότητας αναψυκτικά σε όλη την Ελλάδα», επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής Κεντρικής Ευρώπης και Βαλκανίων της PepsiCo, Christophe Guille.
Ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι καμία άλλη δραστηριότητα της PepsiCo στην Ελλάδα δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές στον κλάδο των αναψυκτικών, δείχνοντας κυρίως τις δραστηριότητες της Tasty Foods, ενώ τόνισε ότι η απόφαση ελήφθη προκειμένου να διασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητά σε μακροπρόθεσμενο ορίζοντα. «Η PepsiCo-ΗΒΗ μεταβαίνει σε ένα νέο μοντέλο εφοδιασμού των αναψυκτικών της, με άμεση ισχύ, σε συνέχεια της απόφασής της να διακόψει τη λειτουργία του εργοστασίου των Οινοφύτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ειδική μέριμνα ελήφθη για τους 65 εργαζόμενους, οι οποίοι στην πλειονότητά τους (51) βρήκαν απασχόληση είτε σε συνεργαζόμενες εταιρείες είτε μέσα στην PepsiCo, ενώ οι υπόλοιποι θα υποστηριχθούν για την ομαλή μετάβασή τους στα επόμενα επαγγελματικά τους βήματα.
Παράλληλα, στους εργαζόμενους των οποίων η θέση εργασίας επηρεάζεται και αποχωρούν από την PepsiCo, προσφέρεται σημαντική οικονομική στήριξη μέσω ενός ελκυστικού προγράμματος εθελουσίας εξόδου. Όσον αφορά στον τρόπο αξιοποίησης του εργοστασίου στα Οινόφυτα, πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της εταιρείας αν και τονίζουν πως είναι πολύ νωρίς, υπογραμμίζουν πως πιθανότητα θα βγει στο σφυρί, ακολουθώντας το παράδειγμα της μονάδας στο Λουτράκι.
Αποεπένδυση
Η κίνηση του αμερικάνικου κολοσσού δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία, αφού εδώ και χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα. Μάλιστα, κατά καιρούς υπήρχαν φήμες περί αποχώρησή της από την Ελλάδα και της αναζήτησης συνεργάτη για να μεταβιβάσει τα σήματά της. Σύμφωνα με στοιχεία από τη βάση δεδομένων της ICAP, την περίοδο 2009-2014 η εταιρεία έχασε σχεδόν τα 2/3 των πωλήσεών της, καθώς από 125,5 εκατ. ευρώ το 2009 έφθασε να έχει πωλήσεις 58,17 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2014. Κατά την ίδια περίοδο, η λειτουργική κερδοφορία όχι μόνο εξανεμίστηκε αλλά «γύρισε» σε ζημίες ενώ οι ζημιές προ φόρων άγγιξαν τα 10 εκατ. ευρώ.
Απώλειες κατεγράφησαν και στα μερίδια αγοράς στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση, με αποτέλεσμα να πέσει στην τρίτη θέση από τη δεύτερη, την οποία πήρε η Λουξ. Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα της Tasty Foods, της άλλης θυγατρικής που έχει ο όμιλος της Pepsico, η οποία διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τις πωλήσεις της.