«Η φοίτηση όλων των προσφυγόπουλων το σχολικό έτος 2017-2018 να πραγματοποιηθεί στο κανονικό πρωινό πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, μαζί με όλα τα υπόλοιπα παιδιά» επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Ένωση σημειώνει επίσης την πλήρη αντίθεση της για την επαναλαμβανόμενη λειτουργία των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων σε ξεχωριστά απογευματινά τμήματα ενώ παράλληλα ζητούν οι σχολικές μονάδες που θα υποδεχθούν τα προσφυγόπουλα να υποστηριχθούν από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
Παράλληλα τονίζουν με έμφαση ότι την ευθύνη της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να έχουν το ΥΠουργείο Παιδείας, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι σχολικές μονάδες και όχι οι διάφορες Μ.Κ.Ο. ή φορείς εκτός εκπαίδευσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. με αφορμή την έκδοση της υπ. αριθμ. 139654/ΓΔ4/23-08-2017 (ΦΕΚ 2985Β/30-08-2017) Κ.Υ.Α. με θέμα: «Οργάνωση, λειτουργία, συντονισμός και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.), κριτήρια και διαδικασία στελέχωσης των εν λόγω δομών», έχει να επισημάνει τα εξής:
Εκφράζει την αντίθεσή του στην επιλογή του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για λειτουργία των Δ.Υ.Ε.Π. και για δεύτερη σχολική χρονιά σε ξεχωριστά απογευματινά τμήματα (από 14:00-18:00), και την μη ένταξη των προσφυγόπουλων στο κανονικό πρωινό πρόγραμμα των σχολικών μονάδων,
και προτείνει
α. Η φοίτηση όλων των προσφυγόπουλων το σχολικό έτος 2017-2018 να πραγματοποιηθεί στο κανονικό πρωινό πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, μαζί με όλα τα υπόλοιπα παιδιά, μέσω της λειτουργίας του δοκιμασμένου και επιτυχημένου θεσμού των Τάξεων Υποδοχής.
β. Διασπορά των προσφυγόπουλων σε όσο το δυνατόν περισσότερες σχολικές μονάδες που διαθέτουν την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή για λειτουργία Τάξεων Υποδοχής.
γ. Με ευθύνη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να στηριχθούν παιδαγωγικά και επιστημονικά όλοι οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν ευθύνη εκπαίδευσης προσφυγόπουλων με σεμινάρια, έκδοση βοηθητικού παιδαγωγικού υλικού και βιβλίων. Η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων θα πρέπει επίσης να εμπεριέχει την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βάση τις παραδόσεις, τον πολιτισμό και την ιστορία του κάθε λαού, τα οποία μπορούν να υλοποιούνται μέσα στις σχολικές μονάδες και τις δομές, αλλά και σε μουσεία, βιβλιοθήκες και χώρους πολιτισμού.
δ. Υποστήριξη όλων των σχολικών μονάδων που θα δεχτούν προσφυγόπουλα από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
ε. Σε κάθε περίπτωση, την ευθύνη της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να έχουν το ΥΠ.Π.Ε.Θ., οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι σχολικές μονάδες και όχι οι διάφορες Μ.Κ.Ο. ή φορείς εκτός εκπαίδευσης.