Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 -

Άδενδρο: Απομακρύνθηκε το ένα βαγόνι του τρένου που έπεσε στο σπίτι



Συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στο σημείο του δυστυχήματος από τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.

Η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής λειτουργίας στο σημείο αναμένεται σε 10-12 ημέρες, ανέφερε στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης.

«Έχει ήδη απομακρυνθεί το πρώτο βαγόνι, αυτό που ήταν από την αντίθετη μεριά του σπιτιού, έχει αρχίσει η απομάκρυνση του δεύτερου, δυστυχώς η βροχή με τη λάσπη δυσκόλεψε τη διαδικασία, είχαμε μια μικρή καθυστέρηση, πιστεύω πως έχουμε σήμερα ή αύριο την κατεδάφιση του σπιτιού. Στον ΟΣΕ έχουμε ετοιμότητα να ξεκινήσουμε τα έργα σήμερα με την ΕΡΓΟΣΕ και τη θυγατρική μας εταιρεία, ώστε να μπορούμε τουλάχιστον σε δέκα με δώδεκα ημέρες να αποκαταστήσουμε 100% την κυκλοφορία όπως ήταν» είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, το τι συνέβη στην περίπτωση του δυστυχήματος «είναι δουλειά των ειδικών εμπειρογνωμόνων που αναλύουν τις συνθήκες του δυστυχήματος, ώστε να βρουν τα αίτια».

Την ευθύνη έχουν, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, τρεις εμπειρογνώμονες. «Μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι» και κατά συνέπεια αφού καταγράψουν τα στοιχεία «από τις εμπειρίες του παρελθόντος, τις εμπειρίες όσων ήταν μέσα και γύρω από το τρένο» θα «βγάλουν τα συμπεράσματά τους».

«Όλα τα άλλα που ακούγονται είναι εικασίες, βάσιμες ή όχι. Είναι πάρα πολύ σύντομο το διάστημα στο οποίο θα βγει το βασικό πόρισμα, θα έχουμε τα πολύ βασικά συμπεράσματα [...] Όλοι θα μπορούμε να ξέρουμε τι συνέβη με πολύ μεγάλη ακρίβεια την Παρασκευή το απόγευμα» κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Σε ό,τι αφορά δε τις εξελίξεις στην αυτοματοποίηση της λειτουργίας του ΟΣΕ ο κ. Πετράκης ανέφερε πως από το 2015 έχει «ξεκινήσει μια νέα προσπάθεια να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος», καθώς η τεχνολογία «βοηθάει στην ασφάλεια», ενώ ανέφερε πως στο τέλος του 2020 «τουλάχιστον στη βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί το σύστημα TCS, το σύστημα το οποίο μπορεί να καλύψει και το ανθρώπινο λάθος».