Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024 -

GP Καναδά, ανάλυση: Κέρδισε ο Χάμιλτον ή έχασε ο Φέτελ;



Το Καναδικό GP είχε συναρπαστική εξέλιξη από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Φέτελ πέρασε σα σταματημένες τις Mercedes από την εξωτερική: «Είχα τέλεια εκκίνηση αντέδρασα καλά στο σβήσιμο των φώτων, δεν ασχολήθηκα με τους άλλους και κατάφερα να στρίψω πρώτος». 

Αντίθετα ο Χάμιλτον (pole) εκκίνησε άσχημα και βρέθηκε πίσω από το Φέτελ που ήταν 3ος. Δίπλα στο Βρετανό από την εξωτερική στην 1η στροφή πλασαρίστηκε ο Ρόσμπεργκ: «Δεν ξέρω τι έπαθα στην εκκίνηση. Στην δοκιμαστική εκκίνηση στο γύρο σχηματισμού πήγαν όλα μια χαρά και σκεφτόμουν ότι θα είχα ούριο άνεμο στην εκκίνηση. Όμως όταν προσπάθησα δεν πήγαινε πουθενά, πρέπει να δούμε τι έγινε εκεί. Μετά είχα υποστροφή στην πρώτη στροφή και δυστυχώς ακούμπησα το Νίκο».


Ο Χάμιλτον έχει ακουμπήσει το Ρόσμπεργκ και τον έχει ωθήσει εκτός πίστας.

Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ είπε: «Ο Λιούις είχε κακή εκκίνηση, εγώ ξεκίνησα αξιοπρεπώς και ο Σεμπάστιαν τέλεια. Βρέθηκα πλάι στο Λιούις στη 1η στροφή επιχείρησα από την εξωτερική, έπρεπε να το κάνω ή να αποδεχτώ ότι είμαι πίσω του. Στη Βαρκελώνη τα κατάφερα εδώ όχι. Ήταν σκληρή μανούβρα από την πλευρά του αλλά έτσι είναι οι αγώνες πρέπει να κάνω καλύτερη δουλειά την επόμενη φορά». Ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε 9ος μετά την επαφή καθώς έχασε χρόνο στο δρόμο διαφυγής. 



Ο Φέτελ που ήταν 3ος στην εκκίνηση, έφυγε άψογα και έστριψε 1ος στην πρώτη στροφή ξεπερνώντας τις Mercedes.

Ο Φέτελ άρχισε να ξεμακραίνει και μέχρι τον 11ο γύρο η διαφορά είχε ανοίξει. To καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας βρήκε το Γερμανό να μπαίνει για πρώτη φορά στα πιτ. Έβγαλε την πάρα πολύ μαλακή γόμα, χωρίς να εξαντλήσει την δυναμική της και έβαλε την πολύ μαλακή. Η πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι) δουλεύει καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες (high working range) και στον Καναδά είχαμε ιστορικά χαμηλές με το οδόστρωμα στους 20 – 23 βαθμούς Κελσίου και τον αέρα στους 12 βαθμούς Κελσίου. Ο Φέτελ την κράτησε μόνο 26 γύρους και στον 37ο έβαλε τη μαλακή γόμα που πήγε μέχρι το τέλος (70 γύροι). Οι κόκκινοι δια στόματος του αγωνιστικού τους διευθυντή Μαουρίτσιο Αριβαμπένε παραδέχονται το λάθος: «Υπερβάλλαμε στην εκτίμησή μας για τη φθορά της πάρα πολύ μαλακής γόμας». 



Ο Φέτελ στην αρχή του αγώνα άνοιξε τη διαφορά από το Χάμιλτον που τον ακολουθούσε.

Προσωπική μας άποψη είναι ότι υπάρχει μια γενικότερη τάση για «ένα πιτ στοπ παραπάνω» φέτος στη Ferrari, πιθανόν λόγω της φθοράς που προκαλεί στα ελαστικά η SF16H. Επίσης υπάρχει μια ατολμία από την Ιταλική ομάδα που θα μπορούσε να επιχειρήσει τη στρατηγική του ενός πιτ στοπ στο Ράικονεν. Πάντως με το νέο turbo η Ferrari ήταν γρήγορη στα χέρια του Φέτελ και θα μπορούσε να δώσει νίκη αν η στρατηγική ήταν καλύτερη. 

Μόνο δυο από τους δέκα οδηγούς που βαθμολογήθηκαν οι Χάμιλτον και Μπόταςακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ στοπ. Ο Χάμιλτον έβγαλε τη πάρα πολύ μαλακή γόμα στον 24ο γύρο και έβαλε τη μαλακή για τους υπόλοιπους 46 μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Ρόσμπεργκ που επιχειρούσε το ίδιο έχασε πίεση στο ένα ελαστικό και χρειάστηκε κι άλλη αλλαγή. Ο Φέτελ μετά τη 2η αλλαγή βρέθηκε στα 6 sec πίσω από το Χάμιλτον και προσπάθησε να μειώσει τη διαφορά. Ο Χάμιλτον τόνισε: «Κάθε φορά που πλησίαζε ο Σεμπάστιαν είχα το περιθώριο να πιέσω για να διατηρήσω τη διαφορά. Ήλεγχα την κατάσταση». Από την πλευρά του ο Φέτελ συμπλήρωσε: «Ο Λιούις ήταν πολύ γρήγορος αυτό είναι το θέμα. Δεν μου αρέσει να κατηγορώ τους άλλους, η φθορά των ελαστικών ήταν μικρότερη απ’ ότι εκτιμούσαμε. Ο Λιούις το διαπίστωσε στην πράξη και ωφελήθηκε από αυτό». 

Η Pirelli από το Σάββατο είχε πει ότι η καλύτερη επιλογή στρατηγικής ήταν αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών στον 25ο γύρο από πάρα πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Αυτό υλοποίησε ο Χάμιλτον. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Χάρη στις διαφορετικές στρατηγικές είδαμε ένα σπουδαίο φινάλε με το Φέτελ που πραγματοποίησε δυο αλλαγές να πλησιάζει το Χάμιλτον που πραγματοποίησε μια. Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ανέδειξαν τη διαχείριση ελαστικών σε καθοριστικό παράγοντα, κάποιες ομάδες άλλαξαν στρατηγική καθώς φάνηκε ξεκάθαρα τι ήταν ταχύτερο. Στην πράξη οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές φέτος σε αντίθεση με πέρυσι που οι περισσότεροι έκαναν 1 pit stop. Το κλειδί για να είναι αποτελεσματική η στρατηγική του ενός pit stop ήταν να προσέξεις τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο κάτι που οι Χάμιλτον και Μπότας πραγματοποίησαν με εξαιρετικό τρόπο».

Κλείνοντας αξίζει να σταθούμε στον κακό αγώνα του Ράικονεν. Εκτός τόπου και χρόνου ο Φινλανδός μη ανταγωνιστικός και με πολλά προβλήματα. Ο Iceman δυσκολεύονταν με την εξοικονόμηση καυσίμου και τη διατήρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών. 
 

Οι ταχύτεροι χρόνοι σημειώθηκαν με την πιο σκληρή από τις 3 γόμες, τη μαλακή. Αυτό παρότι φαντάζει παράδοξο έχει την εξήγησή του. Ο Ρόσμπεργκ που πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο ο οποίος μάλιστα είναι 1.4sec πιο γρήγορος από τον περσινό με πολύ μαλακή γόμα, είχε φρέσκαι μαλακή γόμα στους τελευταίους γύρους με μικρό φορτίο καυσίμου. Επιπλέον λόγω ιδιαίτερα χαμηλών θερμοκρασιών η μαλακή γόμα που είναι "low workingn range" βολεύονταν καλύτερα. 

Ο Χάμιλτον πανηγυρίζει στην αγκαλιά των μηχανικών του την 45η νίκη της καριέρας του και 5η στο Μόντρεαλ και 2η φετινή. Η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Ρόσμπεργκ μειώθηκε στους 9 βαθμούς. Κανείς από τους εν ενεργεία οδηγούς πλην του Βρετανού στο Μόντρεαλ δεν έχει κερδίσει τόσες φορές στην ίδια πίστα. Μόνο 4 οδηγοί στην ιστορία του θεσμού έχουν κερδίσει 5 ή περισσότερες φορές στον ίδιο αγώνα: Σουμάχερ, Σένα, Γκράχαμ Χιλ, Προστ.

Ο Ρόσμπεργκ στο φινάλε έδωσε μάχη για την 4η θέση με το Φερστάπεν αλλά δεν κατάφερε να περάσει το νεαρό Ολλανδό. Ο Γερμανός που ακόμη προηγείται στη βαθμολογία έχοντας 9 βαθμούς διαφορά από το Χάμιλτον έχει ν' ανέβει στο βάθρο από την τελευταία του νίκη στη Ρωσία. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοσή του από το 2013 από τότε έχει να βρεθεί σε 3 αγώνες εκτός βάθρου.

Επόμενος αγώνας (8ος) την ερχόμενη Κυριακή 19/6 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.