Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 -
Ξάστερος ουρανός

25 °C

Σήμερα, 23. Μαΐου 2019

6 μυστικα για γερό στομάχι



Είναι ένα από τα πιο ευάισθητα όργανά μας αφού αντιδρά σχεδόν σε ό,τι κάνουμε. Όταν τρώμε, όταν αγχωνόμαστε, όταν φοβόμαστε, όταν είμαστε χαρούμενοι ή λυπημένοι, όταν ερωτευόμαστε... Πώς μπορούμε να το κάνουμε πιο ανθεκτικό ή να το ανακουφίσουμε;

Γιατί «βαρυστομαχιάζουμε»;
Η υπερκατανάλωση τροφών πλούσιων σε λίπος και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες, μειώνουν το ρυθμό γαστρικής κένωσης με αποτέλεσμα τη συσσώρευση φαγητού στο στομάχι. Επιπλέον, συχνά ξεχνάμε τα φρούτα και τα λαχανικά, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουμε δυσκοιλιότητα, επιτείνοντας το πρόβλημα. Τι πρέπει να κάνουμε: Όταν νιώθουμε «βαρύ» το στομάχι μας, συχνά κάνουμε το λάθος να μην τρώμε όλη την υπόλοιπη μέρα. Ωστόσο τα μικρά και συχνά γεύματα (ανά 3-4 ώρες) θα μας ηρεμήσουν, αρκεί να αποφύγουμε τα λιπαρά και να προτιμήσουμε τρόφιμα πλούσια κυρίως σε υδατάνθρακες, αλλά και φυτικές ίνες (όπως μια σαλάτα εποχής με λίγο κοτόπουλο ή ζυμαρικά ολικής άλεσης με πράσινα λαχανικά).

Υπάρχουν βότανα που το ανακουφίζουν;
Η μέντα χαλαρώνει τους μυς του εντέρου και αυξάνει τις εκκρίσεις των πεπτικών υγρών, ανακουφίζοντας έτσι από τον τυμπανισμό και τις καούρες. Ιδανικό βότανο για το στομάχι θεωρείται και ο μάραθος, χάρη στη μαλακτική και χαλαρωτική του δράση. Ανακουφίζει από τον τυμπανισμό και βοηθάει τη διαδικασία της πέψης. Το μελισσόχορτο επίσης θεωρείται μια καλή επιλογή για όσους αντιμετωπίζουν συχνά πόνους στο στομάχι. Μπορείτε να πίνετε ένα φλιτζάνι πρωί και βράδυ, όταν χρειάζεται.

Ο ρόλος των προβιοτικών
Τα προβιοτικά τρόφιμα (π.χ. γιαούρτια) συμβάλλουν στην καλύτερη πέψη της τροφής και διευκολύνουν την διέλευσή της, θωρακίζοντας την εντερική μας χλωρίδα. Σύμφωνα με έρευνες, η συστηματική κατανάλωση προβιοτικών βοηθάει στη μείωση των ανεπιθύμητων εντερικών φουσκωμάτων και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. 

Η πολύτιμη μαστίχα!
Μία από τις πιο σημαντικότερες θεραπευτικές δράσεις της μαστίχας σχετίζεται με το πεπτικό σύστημα. Πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν πως ακόμη και σε μικρή ποσότητα, η μαστίχα μπορεί να θεραπεύσει το πεπτικό έλκος που οφείλεται στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, λόγω της αντιμικροβιακής της δράσης. Επίσης, η μάσησή της προκαλεί την έκκριση σάλιου και γαστρικού υγρού, διευκολύνοντας έτσι την πέψη και συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην καταπολέμηση της δυσπεψίας και του τυμπανισμού.

Μπορώ να προλάβω τη δυσπεψία;
Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να αποφεύγετε τροφές και συστατικά που επιδεινώνουν την ομαλή λειτουργία του πεπτικού, όπως τα τηγανητά και λιπαρά γεύματα, τους πολλούς καφέδες, το αλκοόλ, τα καυτερά φαγητά, τα όξινα φρούτα, τη σοκολάτα, τα ωμά κρεμμύδια, υγρές τροφές (π.χ. σούπες και χυμούς), τις πίτες, τις ζύμες και τα κρουασάν. Επίσης, σημαντικό είναι να προτιμάμε προϊόντα ολικής άλεσης και να τρώμε καθημερινά άφθονα φρούτα και λαχανικά.

Η σόδα τελικά είναι χωνευτική;
Η σόδα νομίζουμε ότι είναι χωνευτική λόγω του ανθρακικού που περιέχει. Στην πραγματικότητα, όμως, οδηγεί στην αραίωση των γαστρικών υγρών του στομάχου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η πέψη. Επιπλέον, η σόδα συμβάλλει στη δημιουργία αλκαλικού περιβάλλοντος στο στομάχι, δυσχεραίνοντας την πέψη για την οποία απαιτείται όξινο περιβάλλον.