Πέμπτη 25 Απριλίου 2019 -
Ελαφριά βροχή

21 °C

Σήμερα, 25. Απριλίου 2019

Λαχανικά εποχής στην Ελλάδα - Πότε να προτιμάτε και τι



Ποια φρούτα και λαχανικά είναι φρέσκα στη χώρα μας, ανά μήνα; Επίλεξε τα σωστά σύμφωνα με την παρακάτω λίστα.

Ιανουάριος:

  • Άνηθος, αβοκάντο, κουνουπίδι, καρότα, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, μαρούλια, μαϊντανό, μπρόκολο, παντζάρι, πράσα, ραδίκια, ράπα, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο.
  • Γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, μήλα, πορτοκάλια.
  • Αμύγδαλα, καρύδια, κάστανα, σταφίδες.

 

Ροζ γκρέιπφρουτ

Φεβρουάριος:

  • Αγκινάρα, αβοκάντο, άνηθος, αντίδια, καρότο, κουνουπίδι, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανό, μαρούλια, μπρόκολο, παντζάρι, πράσα, ραδίκια, ράπα, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο.
  • Γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, μήλα ψυγείου (συγκομιδή Οκτωβρίου), πορτοκάλια.
  • Αμύγδαλα, καρύδια, κάστανα, σταφίδες.

Μάρτιος:

  • Αγκινάρες, αβοκάντο, άνηθος, αντίδια, αρακάς, καρότα, κουνουπίδι, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανός, μαρούλι, μπρόκολο, πατζάρι, πράσο, ραδίκια, ράπα, ραπανάκι, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, σπαράγγια λευκά και πράσινα, φινόκιο.
  • Λεμόνια, μανταρίνια, μήλα ψυγείου

Ο απλός τρόπος για να µην αδειάζει το πορτοφόλι

Απρίλιος:

  • Αγκινάρες, αβοκάντο, άνηθο, αρακάς, καρότα, κουνουπίδι, κρεμμύδια φρέκα, κολοκυθάκια, κουκιά, λάχανα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαϊντανός, μαρούλι, μπρόκολο, πατζάρι, πράσο, ραδίκια, ράπα (τελευταία), σπαράγγια, σέσκουλο, σπανάκι.
  • Λεμόνια, μανταρίνια, μήλα ψυγείου, πορτοκάλια.

Αβοκάντο

Μάιος:

  • Αβοκάντο, πρώιμα αγγούρια, βλίτα, μαρούλι, πατζάρια, πιπεριά, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, σπαράγγια και φασολάκια. μπρόκολα (τελευταία)
  • Βερίκοκα, κεράσια, μούσμουλα, καλοκαιρινά πορτοκάλια (Βαλένσια), πρώιμα πεπόνια, φράουλες.

Έλαιο από κουκούτσι βερίκοκου

 

Ιούνιος:

  • Αγγούρι, αβοκάντο, αρακάς, βλίτα, κολοκυθάκια, κρεμμύδι, μελιτζάνες, μαϊντανό, ντομάτες, πιπεριές, πατάτες, ραπανάκια, σκόρδο, σπανάκι, φασολάκια.
  • Αχλάδια, βερίκοκα, βύσσινα, κεράσια, καρπούζια, μούσμουλα, καλοκαιρινά πορτοκάλια (Βαλένσια), πεπόνια, ροδάκινα (ορισμένες ποικιλίες), φράουλες.

Το αχλάδι σε βοηθά στην εγκυμοσύνη:

Ιούλιος:

  • Αγγούρι, άνηθος, αντίδι, αρακάς, βλίτο, κολοκυθάκια, καρότα, κολοκύθες, φρέσκο κρεμμύδι, λάχανο, μαϊντανός, μάραθος, μαρούλι, μελιτζάνες, μπάμιες, ντομάτες, πιπεριές, πατζάρια, πατάτες, ραπανάκια, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλο, σκόρδο, φασολάκια.
  • Αχλάδια, βερίκοκα, βύσσινα, κεράσια, καρπούζια, μήλα, πεπόνια, ροδάκινα (ορισμένες ποικιλίες), σύκα, φράουλες

Μόνο με 150 θερμίδες

 

Αύγουστος:

  • Αγγούρια, άνηθο, αντίδια, βλίτα, καρότα, κολοκύθα, κολοκυθάκια, κρεμμύδι, λάχανα, μαϊντανό, μάραθο, μαρούλι, μελιτζάνες, μπάμιες, ντομάτες, πατζάρια, πατάτες, πιπεριές, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλο, σκόρδο και φρέσκα φασολάκια.
  • Αχλάδια, γκρέιπ φρουτ, δαμάσκηνα, καρπούζια, μήλα, πεπόνια, ροδάκινα, σταφύλια και σύκα.

Καρπούζι

 

Σεπτέμβριος:

  • Αγγούρια, άνηθο, αντίδια, βλίτα, καρότα, κολοκυθάκια, κολοκύθα, κρεμμύδια ξερά, λάχανο, μαϊντανό, μελιτζάνες, μπάμιες, ντομάτες, πατάτες, πιπεριές, πατζάρια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλο, φασολάκια.
  • Αχλάδια, δαμάσκηνα, μήλα, καρπούζια, πεπόνια, σταφύλια, σύκα.
  • Νωπά καρύδια, φιστίκι Αιγίνης.

Μήλο

Οκτώβριος:

  • Αγγούρια, αντίδι, άνηθος, τελευταία βλίτα, κολοκυθάκια, καρότο, κολοκύθα, κουνουπίδι, λάχανο, μαϊντανός, μαρούλι, μάραθος, μελιτζάνες, μπρόκολο, ντομάτες, πατζάρι, πιπεριές, πράσο, ραδίκια, ραπανάκια, ράπα, σέλινα, σέσκουλα, σπανάκι, φασολάκια και  φινόκιο.
  • Αχλάδια, ακτινίδια, κυδώνια, λωτοί, μήλα, ρόδια, σταφύλια.
  • Αμύγδαλα, καρύδια, ξερά σύκα, σταφίδες.

Οι σταφίδες βοηθούν στην καταστολή της χρόνιας φλεγμονής

 

Νοέμβριος:

  • Αντίδι, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο, λάχανο Bρυξελλών, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο.
  • Αχλάδια, γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, μήλα, πορτοκάλια, ρόδια.
  • Αμύγδαλα, κάστανα, ξερά σύκα, σταφίδες, φουντούκια.

 

Δεκέμβριος:

  • Αντίδι, αβοκάντο, άνηθος, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο, λάχανο Bρυξελλών, μαρούλι, μαϊντανός, μπρόκολο, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, ράπα, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο.
  • Αχλάδια, γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μήλα, μανταρίνια, πορτοκάλια.
  • Αμύγδαλα, κάστανα, ξερά σύκα, σταφίδες, φουντούκια.