Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024 -

Επεμβαίνει και στην Turkish Airlines ο Ερντογάν



Με την υποχρεωτική ανάκληση πιλότων που έχοντας ολοκληρώσει την θητεία τους στην Πολεμική Αεροπορία εργάζονται στην Πολιτική Αεροπορία και κυρίως στον κρατικό αερομεταφορέα Turkish Airlines, το καθεστώς Ερντογάν επιχειρεί να καλύψει το μεγάλο κενό που έχει δημιουργήσει η σύλληψη μεγάλου αριθμού πιλότων των F-16, ως υπόπτων συμμετοχής στην απόπειρα πραξικοπήματος, που έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στις επιχειρησιακές δυνατότητες της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Προκειμένου να καλυφθεί η σοβαρή έλλειψη πιλότων, η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε την υποχρεωτική επιστροφή στην Πολεμική Αεροπορία όσων πιλότων είχαν αποστρατευθεί από το 2012 και μετά κάνοντας χρήση του νόμου που προέβλεπε την αποστρατεία τους μετά από 13 ή 15 χρόνια υπηρεσίας, ανεβάζοντας το όριο αυτό στα 18 χρόνια. Για όσους δεν συμμορφωθούν μέσα στην ασφυκτική προθεσμία των δυο εβδομάδων, η ποινή θα είναι η αφαίρεση της άδειας πιλότου, κάτι που θα αναγκάσει όσους δεν υπακούσουν, να αναγκασθούν να φύγουν στο εξωτερικό για αναζήτηση εργασίας σε άλλη αεροπορική εταιρία.

Όπως αναφέρει και δημοσίευμα των Financial Times, το πρόβλημα φυσικά είναι και ο μισθός καθώς από τις 8.000 δολάρια που είναι ο μισθός στην Αεροπορική εταιρία οι τούρκοι πιλότοι θα πρέπει να αρκεστούν σε μισθούς αρκετά μικρότερους από 4.000 δολάρια που είναι ο μισθός τους στην Πολεμική Αεροπορία, ενώ θα πρέπει φυσικά να μετακινηθούν από την Κωσταντινούπολη και να εγκατασταθούν στην Ανατολή και στην Κεντρική Τουρκία που είναι οι μεγάλες στρατιωτικές βάσεις. Στα κίνητρα που προσπαθεί να προσφέρει η Άγκυρα είναι η δέσμευση για αύξηση του μισθού των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας και η δέσμευση της Αεροπορικής Εταιρίας ότι θα τους επαναπροσλάβει μετά την συμπλήρωση των 18 χρόνων συνολικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία υπέστη σοβαρό πλήγμα καθώς μετά την απόπειρα πραξικοπήματος τουλάχιστον 600 πιλότοι, σχεδόν οι μισοί από όσους διαθέτει, συνελήφθησαν ως συνεργάτες των Γκιουλενιστων, οδηγώντας στα όρια της την Πολεμική Αεροπορία, καθώς οι εναπομείναντες πιλότοι είχαν να αντιμετωπίσουν τις αποστολές εναντίον των Κούρδων του PKK, την επιτήρηση στα σύνορα με την Συρία και το Ιράκ και φυσικά τις πτήσεις στο Αιγαίο. Τα αιτήματα για παραχώρηση εκπαιδευτών από τις ΗΠΑ αλλά και αμερικανική έγκριση για «ενοικίαση» πιλότων από το Πακιστάν, απορρίφθηκαν από την Ουάσιγκτον.

Η κατάσταση αυτή βεβαίως δημιουργούσε σοβαρούς κίνδυνους από τα εξαντλημένα πληρώματα, που ήταν υποχρεωμένα σε μεγάλα ωράρια και διαρκείς καθημερινές δύσκολες αποστολές. Το 2012 είχε υπάρξει ένα ακόμη κύμα φυγής υψηλής εκπαίδευσης πιλότων από την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία καθώς είχε μειωθεί από τα 15 στα 13 χρόνια η υποχρεωτική παραμονή των πιλότων στην Πολεμική Αεροπορία.