Συνολικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο (90% κατά μέσο όρο της περιόδου 2011-2014) καλύπτει το λευκό γιαούρτι όμως, οι κατηγορίες των γιαουρτιών με την προσθήκη φρούτων ή καρπών αυξάνουν το μερίδιο τους στις ελληνικές εξαγωγές από 5,37% το 2011 σε 13,01% το 2014 και 16,25% το 11μηνο 2015, με την αξία να εκτινάσσεται, από τις 721 χιλ. λίρες του 2011 στα 4 εκατ. λίρες το ενδεκάμηνο του 2015.
Αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου που αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο ενώ γενικότερα, σημειώνεται ότι η αξία των εισαγωγών όλων των τύπων γιαουρτιού, καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου 2011 -11μηνο 2015, καταγράφουν μείωση, με εξαίρεση το 2014 όπου καταγράφεται αύξηση 2,82% έναντι του 2013.
Εξελίξεις στην αγορά
Όπως αναφέρει το ενημερωτικό έγγραφο, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nielsen που διεξήχθη για το περιοδικό The Grocer, κατά το 2015, η εκστρατεία κατά της ζάχαρης οδήγησε την κατανάλωση γιαουρτιού και επιδόρπιων γιαουρτιού σε μείωση κατά 1% σε όγκο και 0,9% σε αξία. Σημειώνεται ότι η συνολική αξία πωλήσεων των προϊόντων αυτών εκτιμάται στα, περίπου, 2 δισ. λίρες.
Τα προϊόντα ίδιας ετικέτας έχουν συνεισφέρει περισσότερα από τα δύο τρίτα των 18,2 εκατ. λίρες απωλειών του κύκλου εργασιών του κλάδου, καθώς οι μέσες τιμές παρουσίασαν μεν οριακή αύξηση όμως αυτές των βασικών εμπορικών σημάτων, όπως Müllerlight και Onken σημείωσαν μείωση.
Το γεγονός ότι και οι δύο μάρκες καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων σημαίνει ότι έχει αυξηθεί η ευαισθησία των τιμών στην αγορά.
Η Activia αποτελεί τον μεγαλύτερο χαμένο της χρονιάς, με απώλειες τζίρου ύψους 30,1 εκατ. λίρες.
Παρότι η μέση τιμή του προϊόντος κατέγραψε αύξηση κατά 1,3% το προηγούμενο έτος, οι τρέχουσες τάσεις της αγοράς δείχνουν ότι βρέθηκε έναντι μεγαλύτερων προκλήσεων από τις εξελίξεις στις τιμές.
Τα εστιασμένα στην υγιεινή διατροφή γιαούρτια σε ατομική συσκευασία χάνουν μερίδιο αγοράς, καθώς επεκτείνεται η συζήτηση για τις επιπτώσεις της ζάχαρης, ενώ οι μεγάλες συσκευασίες και το φυσικό γιαούρτι καταγράφουν ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους μάρκετινγκ της εταιρείας Yeo Valley οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την ασφάλεια των τροφίμων και τη διατροφή, ευνοώντας επωνυμίες που διαισθητικά εμπιστεύονται. Περίπου το 40% των πωλήσεων της εταιρείας αφορούν το φυσικό γιαούρτι, γεγονός που αποτελεί σαφή ένδειξη ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τρόφιμα χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
Ο ηγέτης στην αγορά Müller Corner επηρεάστηκε σημαντικά από τη συγκεκριμένη τάση, καταγράφοντας μείωση πωλήσεων ύψους 16,1 εκ. λιρών. Αντίθετα, η στροφή προς πιο φυσικό γιαούρτι έχει ωφελήσει τα προϊόντα Onken της Emmi και Liberté της Yoplait, που έχουν καταγράψει αύξηση κατά 3,2 εκ. λίρες και 4,2 εκ.λίρες αντίστοιχα.
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του έτους ήταν η The Collective, η οποία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 5 εκ. λίρες και εισήλθε, για πρώτη φορά, στον κατάλογο των Τop20 προϊόντων της Nielsen's. Και σε αυτή την περίπτωση, η αλλαγή στάσης των καταναλωτών έναντι της ζάχαρης έχει διαδραματίσει κάποιο ρόλο, αφού η εταιρεία είχε ανακοινώσει από τον Ιανουάριο 2015 ότι περικόπτει τη ζάχαρη σε όλα τα προϊόντα της κατά 15%. Σύμφωνα με την εταιρεία, η συσκευασία μεγάλου δοχείου χωρίς ζάχαρη,με την επωνυμία Straight Up αποτελεί το βασικό παράγοντα της αύξησης πωλήσεων.
Επίσης, το Τotal της ΦΑΓΕ κατέγραψε αύξηση κατά 26,2% με σύνολο πωλήσεων στα 49,7 εκ. λίρες, ενώ καταγράφεται σημαντική παρουσία προϊόντων ελληνικού φυσικού γιαουρτιού ίδιας ετικέτας σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής όπως η Tesco και η Waitrose.
«Με τη συζήτηση για τις επιπτώσεις της ζάχαρης στην υγεία να εντείνεται, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχισθεί και το 2016» καταλήγει το ενημερωτικό έγγραφο.