Τα πάνω κάτω φέρνει ο νέος τρόπος μετρήσεων των εκπομπών ρύπων CO2 που τίθεται σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου, κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν η Ελληνική Κυβέρνηση πριν προβεί στις όποιες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας -όπως είχε ανακοινώσει πριν μέρες η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.
Γιατί με τη νέα εφαρμογή των μετρήσεων αλλά και με τις επικείμενες αλλαγές της Κυβέρνησης, υπάρχει ο κίνδυνος σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα (και όχι απαραίτητα μεγάλα και ακριβά) τα τέλη να αυξηθούν ακόμα και 200%…
Το νέο σύστημα μέτρησης ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που παίρνουν έγκριση τύπου στην ΕΕ από την 1η Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Αυτό συνεπάγεται ότι αντίστοιχα θα αυξηθούν και οι όποιοι φόροι σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα (στην Ελλάδα το ΕΤΤ) αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως οι νέες μετρήσεις σταδιακά θα εφαρμοστούν και σε αυτοκίνητα παλαιότερων εκδόσεων.
Σήμερα για τον υπολογισμό της εργοστασιακής κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιείται το πρότυπο NEDC (New European Driving Cycle).
Στην πράξη πρόκειται για ένα πρωτόκολλο που όπως έχει αποδειχτεί διαφέρει από την πραγματικότητα κίνησης των οχημάτων στους δρόμους και έτσι τα εργοστασιακά νούμερα έχουν αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση, από ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Παράλληλα, μετά και τα πρόσφατα σκάνδαλα παραποίησης των εκπεμπόμενων ρύπων κινητήρων πετρελαίου, οδήγησαν τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν τις πρωτοβουλίες και να αλλαχτεί ο τρόπος μέτρησης των ρύπων. Αναμένεται η ανάλογη επικύρωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ξεκινήσει η εφαρμογή του…