Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024 -

Η συγκλονιστική επιστολή μαθήτριας της 5ης Δημοτικού από την Κεφαλονιά που δεν έχει δασκάλα!



«Σας γράφω αυτό το γράμμα ως μία μαθήτρια που θέλει να μάθει γράμματα. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε δασκάλα»...

Με αυτόν τον τρόπο η μικρή μαθήτρια από την Κεφαλονιά ξεκινάει το γράμμα της ζητώντας βοήθεια γιατί απλά ... θέλει να μάθει γράμματα.

Είναι μια κραυγή αγωνίας η οποία ακόμη και αν προέρχεται από ένα παιδάκι που πηγαίνει Δημοτικό, συγκλονίζει και προβληματίζει κάνοντας εμφανή τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν από τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών, που υπάρχουν σε πολλά σχολεία -και, προφανώς, και στο δικό της.

Το γράμμα δημοσιεύει το Νομαρχιακό Τμήμα Κεφαλονιάς-Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, το οποίο, με σχετική ανακοίνωση του, ζητά, εκ νέου, δίκαιη μοριοδότηση των σχολείων, τον επαναχαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτων, καθώς και την στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς.

Το γράμμα της μαθήτριας:

Η ανακοίνωση του ΝΤ Κεφαλονιάς Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ:

Η κραυγή αγωνίας που αποτυπώνει στο γράμμα μαθήτρια του Δημοτικού των Μεσοβουνείων να γίνει σάλπισμα αγώνα του λαού της περιοχής για τη δίκαιη μοριοδότηση, τον επαναχαρακτηρισμό των σχολείων ως δυσπρόσιτων και την στελέχωσή τους!!!

«Πριν αλέκτωρα φωνήσαι», δυστυχώς, επιβεβαιώνονται με τραγικό τρόπο οι εκτιμήσεις του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, σχετικά με τις συνέπειες του αποχαρακτηρισμού των δυσπρόσιτων σχολείων του Νομού. Ιδιαίτερα, είχαμε εντοπίσει το πρόβλημα στην περιοχή της Ερίσου. Εκεί, όχι μόνο έγινε ο αποχαρακτηρισμός αλλά και μειώθηκε η μοριοδότηση από εννέα (9) στο οκτώ (8), ενώ η κοινή θέση της ΕΛΜΕ και Συλλόγου δασκάλων (ΣΕΠΕ) αλλά και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων ήταν να αυξηθεί στα δέκα (10) μόρια. Η περιοχή διαθέτει Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις (λείπει μία φιλόλογος και ένας χημικός), Δημοτικό (Τουλιάτα – λείπουν δύο δάσκαλοι συν ένας γυμναστής), καθώς και Νηπιαγωγείο (το ένα τμήμα είναι «άστεγο» και χρειάζεται ένας επί πλέον νηπιαγωγός). Φθάσαμε στο σημείο να παραιτηθεί δασκάλα αναπληρώτρια που τοποθετήθηκε, στο κατά την κυβέρνηση «αναβαθμισμένο», πλέον, Δημοτικό των Τουλιάτων.

Στα παραπάνω σχολεία, όπως και στο σύνολο των άλλων δυσπρόσιτων της Κεφαλονιάς, δεν καταφέραμε να ανατρέψουμε τον αποχαρακτηρισμό, όπως κάναμε για την Ιθάκη, μετά από οργανωμένη κινητοποίηση. Είχαμε προβλέψει, ότι μειώνεται η οργανικότητα αλλά και μεγαλώνει η δυσκολία στελέχωσης αυτών των σχολείων με μόνιμους ακόμη και με αναπληρωτές καθηγητές, που έχουν ως κίνητρο τα περισσότερα μόρια αυτών των σχολικών μονάδων (στους αναπληρωτές διπλασιάζονται τα μόρια στα δυσπρόσιτα). Έτσι, σήμερα τα σχολεία παραμένουν «γυμνά» από προσωπικό, προετοιμάζοντας το δρόμο για νέες υποβαθμίσεις, καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων.

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, θεωρεί ότι το γράμμα της μικρής μαθήτριας του Δημοτικού των Μεσοβουνείων που παραθέτουμε, αποκαλύπτει με τον πιο έντονο τρόπο το πώς εξυπηρετούνται με τις εξελίξεις αυτές οι στοχεύσεις των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην παιδεία, που αποτελούν κοινό τόπο των αστικών κομμάτων, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ. Αυτή είναι η «έξοδος από τα μνημόνια» και η «κανονικότητα» για τα σχολεία μας!!!

Συνεχίζουμε τον αγώνα για την επαναφορά όλων των σχολείων που αποχαρακτηρίστηκαν ή που μειώθηκε η μοριοδότηση και η κατηγορία στην οποία ανήκαν. Να γίνει αποδεκτή η ενιαία και δίκαιη μοριοδότηση που προτείνουν τα Σωματεία των εκπαιδευτικών του νομού και τα Τοπικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ), με την οποία είχαν καθοριστεί 10 μόρια για τα Μεσοβούνεια (και άρα αυτοδίκαιη παραμονή στα δυσπρόσιτα). Ο λόγος ανήκει στην κοινή δράση γονέων – εκπαιδευτικών και μαθητών, τον μόνο παράγοντα που μπορεί να ανατρέψει τις απαράδεκτες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης. Σε αυτό τον αγώνα το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ θα συνεχίσει να δίνει το «παρών», όπου απαιτηθεί.