"Ναι" στον διάλογο, αλλά "όχι" στην συναπόφαση για το μάθημα των θρησκευτικών λέει εκ νέου ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, μιλώντας στην ΕΡΤ υπογραμμίζοντας ότι υπήρξε δημόσια τοποθέτηση της κυβέρνησης δια του πρωθυπουργού και του ιδίου στη Βουλή.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στις αλλαγές στο Γυμνάσιο λέγοντας ότι ο στόχος είναι να περιοριστεί η σχολική διαρροή και όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν την εγκύκλιο μόρφωση.
Σε ερώτημα για τα ιδιωτικά σχολεία ανέφερε ότι επιτρέπεται να έχουν δραστηριότητες, όπως και πριν, μετά τη λήξη του ωραρίου, δεν επιτρέπεται όμως να δημιουργούν δομές φροντιστηρίων με παιδιά εκτός ιδιωτικού σχολείου γιατί αυτό είναι μια άλλη επιχείρηση που υπακούει σε άλλους κανόνες.
Απαντώντας σε ερώτηση για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο σχολείο ο Νίκος Φίλης δήλωσε:
Σε ότι αφορά τα "υιοθετημένα" παιδιά και όσα ζουν σε δομές αλληλέγγυων – πρόκειται για μικρό αριθμό - πηγαίνουν στα σχολεία της γειτονιάς, τα δέχονται οι διευθυντές και όπου είναι εφικτό – και το κατορθώνουμε αυτό - συγκροτούνται Τμήματα Υποδοχής, ώστε τα παιδιά να μπορούν να μαθαίνουν τα ελληνικά καλύτερα πριν ενταχθούν στις κανονικές τάξεις.
"Ο παιδαγωγικός στόχος , που προκύπτει και από τις διεθνείς συμβάσεις και από την εσωτερική έννομη τάξη από τους δικούς μας νόμους, είναι ότι τελικώς το παιδί μετά από ένα μεταβατικό διάστημα που θα εξοικειωθεί με την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα θα ενταχθεί στην τάξη μαζί με τα ελληνόπουλα" δήλωσε Νίκος Φίλης σημειώνοντας ότι "αυτό μπορεί να πάρει μερικούς μήνες ή ίσως μέχρι τον Ιούνιο. Έχουν αποδείξει τα παιδιά μια τρομακτική ικανότητα προσαρμογής".
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Νίκος Φίλης το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφύγων ξεκινά σταδιακά ώστε να υπάρχει και ενημέρωση των γονέων.
"Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα το πρόγραμμα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές. Για τη διδασκαλία προσλαμβάνονται αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα έργο. Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα 2-6 και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα. Όπου μπορούμε προσπαθούμε να ενισχύσουμε την μητρική γλώσσα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία".
"Πρόθεση είναι τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά" τόνισε ο Νίκος Φίλης.
Ακόμη αναφερόμενος στο περιστατικό της Μυτιλήνης, όπου γονείς έβαλαν λουκέτο σε σχολείο που αναμένεται να υποδεχθεί προσφυγόπουλα ο Νίκος Φίλης υπογράμμισε ότι είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό:
"Πρόκειται για εξαιρετικά μειοψηφικές καταστάσεις που δεν ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίσθημα αγάπης και αλληλεγγύης τα ελληνικού λαού προς τους πρόσφυγες. Η Μυτιλήνη εδώ και ένα χρόνο δείχνει μια μεγάλη αλληλεγγύη και γι’ αυτό πιστεύω ότι αυτή η κίνηση που έγινε - και η οποία δεν εκπροσωπεί και το σύλλογο - πρέπει να είναι μια εξαιρετικά μειοψηφική κίνηση ορισμένων ανθρώπων".